CRM a konkurenceschopnost vybraných firem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00002933" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00002933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možností využití technologie a podnikatelské strategie Customer Relationship Management (CRM) pro zvýšení obratu a konkurenceschopnosti firmy. Povědomí o CRM je v České republice již několik let, ale v porovnání se západními státy EU české firmy zaostávají v jeho využívání. V době doznívající krize se začíná CRM i v ČR více prosazovat. CRM je ve firmách zaváděn pro zvýšení kvality vztahů a zlepšení komunikace se zákazníky. V článku jsou zmiňovány nejčastější definice CRM. Poté je provedena analýza těch částí z výzkumu GAČR IČ: 402/07/1495 "Hodnocení přínosů vyspělých technologií" provedeného v letech 2008 až 2009, které se týkají oblasti CRM. Jsou popsána očekávání od managementu firem, u kterých v rozsáhlém dotazníkovém šetření bylo uvedeno, že CRM používají či budou CRM zavádět. Následuje porovnání vybraných firem podle jejich velikosti a obratu v letech 2007 až 2009, kdy CRM dle výzkumu zaváděly. V závěru jsou uvedeny výsledky analýzy a přínosy CRM.
Název v anglickém jazyce
CRM and Competitiveness of Selected Companies
Popis výsledku anglicky
The article is about the using technology and company strategy Customer Relationship Management (CRM) for increasing turnover and competitiveness. In compare with EU is the Czech Republic poorer-than-average in using of CRM. Now, during the world economic crisis, is the CRM more new implemented in Czech companies, than before crisis. The companies are implementing CRM because they want the better communication and relationship with their consumer. In the article are the common definitions of CRM and data analyses of parts from research GAČR ID 402/07/1495 from year 2008-2009, which are about the using and implementing of CRM. In the article are also including comparisons of companies with implemented CRM and their turnover from years 2007-2009. In conclusion are outcomes of analyses and benefits of implementing CRM.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Národná a regionálna ekonomika VIII
ISBN
978-80-553-0517-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Herlany, Slovak Republic
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—