Význam strategického marketingového řízení firem pro zvyšování jejich konkurenceschopnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001642" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam strategického marketingového řízení firem pro zvyšování jejich konkurenceschopnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice zvyšování konkurenceschopnosti podniků v daném regionálním prostředí s využitím strategického pojetí managementu. V zostřujícím se konkurenčním prostředí je kvalitní podniková strategie je jedním ze základních nástrojů strategického řízení k zajištění úspěšného dlouhodobého rozvoje podniku.Zkušenosti se zpracováním podnikové strategie potvrzují, že jak praxe, tak i teorie prošly za poslední dvě desítky let bouřlivým vývojem. Lze současně tvrdit, že v souvislosti s výraznými změnami v ekonomickém a politické oblasti a zvláště v souvislosti s globalizací ekonomiky se tento vývoj nezastaví, ale naopak urychlí. Upevnit a posílit konkurenční pozici podniku v dlouhodobém horizontu znamená, že manažeři ve vedení podniku musí zvládnout základní znalosti a dovednosti, jak kvalitní strategii zpracovávat, a jak ji úspěšně implementovat do života podniku.
Název v anglickém jazyce
The importace of strategic and marketing management in companies for increases their competitivness
Popis výsledku anglicky
This article is aimed to increases in competitivnes of companies in local area with utilization of strategy management. The results of the research suggest that the companies still mainly use operative management, principles and fundamentals of strategicmanagement are not the priority and the usage of marketing management elements does not correspond with the conditions of increasing competitive environment. To increase the competitiveness of companies and to ensure the strategic development on relevant markets a strong top management is needed, which manages the company as a unified entity on the basis of clearly formulated and uncompromisingly implemented strategy. Uses efficient and compact system of management that ensures fulfilling of strategicgoals. The system is based on activity of employees and their discipline as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Cíleným výzkumem v oblasti malého a středního podnikání k dosažení konkurenceschopné znalostní ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14.mezinárodní kolokvium o regionálních vědách
ISBN
978-80-210-5513-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
252-258
Název nakladatele
MU ESF Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Bořetice
Datum konání akce
22. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—