Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001770" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.
Název v anglickém jazyce
The language of the German and Austrian advertising as a reflection of the contemporary media world and its impact on education communication
Popis výsledku anglicky
This study represents the media culture and its international character in the context of intensifying globalization trends in unifying Europe. The study is based on research by Austrian and German advertising texts and their multi-dimensional analysis founded on the lexical, semantic, textual, cultural and psychological basis. At the beginning of the study terminology bases are clarified and followed by the presentation of advertising as a media phenomenon of the 21st century. In another part of the study the macro- and micro-climate of the advertising is explained, which serves to clarify the link between ethics and persuasion in the subsequent chapter of the study. The nature of mass manipulation of the media world and tendency to create imaginary illusion are analyzed. Following the manipulative techniques of advertising, the study focuses on the issue of advertising culture as a reflection of contemporary society. Most of all the intercultural dimension of globalization.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Wieloaspektowość komunikaci społecznej w środowisku wielu kultur
ISBN
978-83-7780-319-6
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
161-184
Počet stran knihy
197
Název nakladatele
Adam Marszalek
Místo vydání
Toruń
Kód UT WoS kapitoly
—