Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001770" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    The language of the German and Austrian advertising as a reflection of the contemporary media world and its impact on education communication

  • Popis výsledku anglicky

    This study represents the media culture and its international character in the context of intensifying globalization trends in unifying Europe. The study is based on research by Austrian and German advertising texts and their multi-dimensional analysis founded on the lexical, semantic, textual, cultural and psychological basis. At the beginning of the study terminology bases are clarified and followed by the presentation of advertising as a media phenomenon of the 21st century. In another part of the study the macro- and micro-climate of the advertising is explained, which serves to clarify the link between ethics and persuasion in the subsequent chapter of the study. The nature of mass manipulation of the media world and tendency to create imaginary illusion are analyzed. Following the manipulative techniques of advertising, the study focuses on the issue of advertising culture as a reflection of contemporary society. Most of all the intercultural dimension of globalization.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wieloaspektowość komunikaci społecznej w środowisku wielu kultur

  • ISBN

    978-83-7780-319-6

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    161-184

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Adam Marszalek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly