Website Assessment in E-Commerce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001996" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Website Assessment in E-Commerce
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, the authors are engaged in the basic communication interface of e-commerce systems, which are e-shop web sites. There is presented the need for presentation of information on Internet as a part of business marketing strategy. The main attention is paid to the commercial sector, but these issues can be topical also in the non-commercial sphere. In this context, the corporate social responsibility, which can be used to gain a competitive advantage in the market, is mentioned. The key area tosupport the success of all types of web sites is the issue of their accessibility. The paper presents monitoring and evaluating the accessibility of selected group of e-shop web sites using selected methods. The evaluation was conducted in accordance with the recommendations of Web Content Accessibility Guidelines and conditions arising from search engine optimization.
Název v anglickém jazyce
Website Assessment in E-Commerce
Popis výsledku anglicky
In the paper, the authors are engaged in the basic communication interface of e-commerce systems, which are e-shop web sites. There is presented the need for presentation of information on Internet as a part of business marketing strategy. The main attention is paid to the commercial sector, but these issues can be topical also in the non-commercial sphere. In this context, the corporate social responsibility, which can be used to gain a competitive advantage in the market, is mentioned. The key area tosupport the success of all types of web sites is the issue of their accessibility. The paper presents monitoring and evaluating the accessibility of selected group of e-shop web sites using selected methods. The evaluation was conducted in accordance with the recommendations of Web Content Accessibility Guidelines and conditions arising from search engine optimization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICT for Competitiveness 2012
ISBN
978-80-7248-731-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
276-283
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Petrovice u Karviné
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—