Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Website Assessment in E-Commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001996" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Website Assessment in E-Commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, the authors are engaged in the basic communication interface of e-commerce systems, which are e-shop web sites. There is presented the need for presentation of information on Internet as a part of business marketing strategy. The main attention is paid to the commercial sector, but these issues can be topical also in the non-commercial sphere. In this context, the corporate social responsibility, which can be used to gain a competitive advantage in the market, is mentioned. The key area tosupport the success of all types of web sites is the issue of their accessibility. The paper presents monitoring and evaluating the accessibility of selected group of e-shop web sites using selected methods. The evaluation was conducted in accordance with the recommendations of Web Content Accessibility Guidelines and conditions arising from search engine optimization.

  • Název v anglickém jazyce

    Website Assessment in E-Commerce

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the authors are engaged in the basic communication interface of e-commerce systems, which are e-shop web sites. There is presented the need for presentation of information on Internet as a part of business marketing strategy. The main attention is paid to the commercial sector, but these issues can be topical also in the non-commercial sphere. In this context, the corporate social responsibility, which can be used to gain a competitive advantage in the market, is mentioned. The key area tosupport the success of all types of web sites is the issue of their accessibility. The paper presents monitoring and evaluating the accessibility of selected group of e-shop web sites using selected methods. The evaluation was conducted in accordance with the recommendations of Web Content Accessibility Guidelines and conditions arising from search engine optimization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICT for Competitiveness 2012

  • ISBN

    978-80-7248-731-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    276-283

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrovice u Karviné

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku