Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002315" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002315 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.
Popis výsledku v původním jazyce
In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offers opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledgeand suggests paths for future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.
Název v anglickém jazyce
Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.
Popis výsledku anglicky
In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offers opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledgeand suggests paths for future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 6th International scientific conference for Ph.D. students and young scientists.
ISBN
978-80-7248-901-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
315-322
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
8. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—