Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002315" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offers opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledgeand suggests paths for future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.

  • Název v anglickém jazyce

    Guerrilla marketing: A literature review and theoretical inconsistencies.

  • Popis výsledku anglicky

    In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offers opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledgeand suggests paths for future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International scientific conference for Ph.D. students and young scientists.

  • ISBN

    978-80-7248-901-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    315-322

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    8. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku