Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Guerilla Marketing Concept and Further Research Possibilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002685" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Guerilla Marketing Concept and Further Research Possibilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offer opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of the current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledge and suggests paths for the future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.

  • Název v anglickém jazyce

    Guerilla Marketing Concept and Further Research Possibilities

  • Popis výsledku anglicky

    In these days of informational overload the importance of effective communication from company to consumer is essential. Yet many firms hardly find a proper way to step out from informational fog. There are some unusual tools for marketing managers as social media marketing, viral marketing, buzzmarketing, neuromarketing and so on, which offer opportunities to differentiate. Guerrilla marketing, as one of them, unfortunately suffers of theoretical ambiguity. This paper has two main objectives. Firstly,it aims to provide an analysis of the current state of theoretical knowledge about guerrilla marketing and show basic concepts and thoughts in this particular field. Secondly, based on previous analysis, it focuses on selecting gaps in the current knowledge and suggests paths for the future research. This could help to provide relevant material for both the marketing scholars and marketing managers or executives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    79-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus