Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002340" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002340 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Percepce společenské odpovědnosti podnikání v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem (CSR) se stává oblastí podnikové sféry, ale uznání rostoucího významu malých a středních podniků vede ke zdůraznění dopadů jejich činnosti nejen v ekonomické, ale i v sociální a environmentální oblasti. Hlavním cílem monografie je analyzovat koncept společenské odpovědnosti podnikání a vlastním šetřením analyzovat a zhodnotit současnou roli konceptu včetně jeho primárních složek (sociální, environmentální a ekonomické) v sektoru malých a středních podniků. Teoretické vymezení konceptu CSR je podloženo provedeným primárním výzkumem, který byl zaměřen na klíčové oblasti motivačních faktorů, bariér, výhod a také na identifikaci hlavních stakeholderů. Zpracování kvantitativních dat vede k verifikaci stanovených hypotéz a dosažení cílů monografie. Závěry práce poukazují na problémové oblasti v přístup malých a středních firem k CSR, identifikují hlavní překážky i výhody. V závěru práce jsou shrnuty přínosy práce a doporučení pro vyšší uplatnitelnost konceptu v
Název v anglickém jazyce
Perception of Corporate Social Responsibility in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The topic of the responsibilities of business has been a subject of intense controversy and interest over the past three decades. In part, this debate is an outgrowth of the proliferation of different conceptualizations of corporate social responsibility(CSR). The Corporate Social Responsibility movement is rapidly growing in signification as a strategic management instrument over the past number of years and the recognition of the growing importance of the small and medium-sized enterprises (SMEs) leads to emphasize their social and environmental impacts.Research with regard to SMEs has also been quite scant. CSR has been a frequent subject of research interest in large companies, but SMEs in this area was neglected. The purpose of this publication was to overcome both of these research gaps and provide deep understanding of the nature of CSR in the Czech Republic. The publication extends the issues of a case study in the Czech Republic, where it was examined in the survey - which pr
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7248-894-0
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Kód UT WoS knihy
—