APPLICATION OF REVISED BLOMM´S TAXONOMY IN THE BRANCH OF TOURISM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002546" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.Muni.P210-6840-2014-116" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.Muni.P210-6840-2014-116</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.Muni.P210-6840-2014-116" target="_blank" >10.5817/CZ.Muni.P210-6840-2014-116</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
APPLICATION OF REVISED BLOMM´S TAXONOMY IN THE BRANCH OF TOURISM
Popis výsledku v původním jazyce
Commonly the human capital is defined as knowledge and skills which the person disposes of. The article concentrates on details on selected methods of education in the field of Tourism which are one of important elements of the intellectual capital. Theaim of the article is to apply the knowledge of educational processes by means of the methodology of Bloom's taxonomy of cognitive objectives of practice in tourism. Presently when new curricula are prepared and new tools for verifying their completing revised taxonomy of educative objectives is already considered. In the educative process of study of tourism a new revised system has its justification and therefore it aspires to be used in the problems of tourism. The purpose of introduced problems of Bloom's taxonomy is to stimulate students to further cognition, searching solution, activating analytic and synthetic processes which consequently are applied into professional fulfilment.
Název v anglickém jazyce
APPLICATION OF REVISED BLOMM´S TAXONOMY IN THE BRANCH OF TOURISM
Popis výsledku anglicky
Commonly the human capital is defined as knowledge and skills which the person disposes of. The article concentrates on details on selected methods of education in the field of Tourism which are one of important elements of the intellectual capital. Theaim of the article is to apply the knowledge of educational processes by means of the methodology of Bloom's taxonomy of cognitive objectives of practice in tourism. Presently when new curricula are prepared and new tools for verifying their completing revised taxonomy of educative objectives is already considered. In the educative process of study of tourism a new revised system has its justification and therefore it aspires to be used in the problems of tourism. The purpose of introduced problems of Bloom's taxonomy is to stimulate students to further cognition, searching solution, activating analytic and synthetic processes which consequently are applied into professional fulfilment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ XVII. MEZINÁRODNÍ KOLOKVIUM O REGIONÁLNÍCH VĚDÁCH
ISBN
978-80-210-6840-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
934
Strana od-do
895-900
Název nakladatele
MASARYKOVA UNIVERZITA, Ekonomicko-správní fakulta
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
18. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—