Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Geographical Thinking in Primary School Pupils through Gradual Learning Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402NIH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402NIH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cgscholar.com/bookstore/works/developing-geographical-thinking-in-primary-school-pupils-through-gradual-learning-tasks" target="_blank" >https://cgscholar.com/bookstore/works/developing-geographical-thinking-in-primary-school-pupils-through-gradual-learning-tasks</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2327-7971/CGP/v31i01/55-71" target="_blank" >10.18848/2327-7971/CGP/v31i01/55-71</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Geographical Thinking in Primary School Pupils through Gradual Learning Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is devoted to the characterization of the theoretical and curricular framework for the concept of gradual learning tasks and their importance to developing geographical thinking among primary school pupils. The concept of powerful knowledge as a way to systematize educational content and link it to clearly stated educational goals is emphasized. Bloom’s revised taxonomy, which forms the basis for these gradual learning tasks, appears to be useful in applying powerful knowledge to teaching. The authors intend to describe the process of creating gradual learning tasks in selected parts of the geography curriculum inspired by Bloom’s taxonomy. Examples of specific formulations of learning tasks at different levels of difficulty are provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Geographical Thinking in Primary School Pupils through Gradual Learning Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    This article is devoted to the characterization of the theoretical and curricular framework for the concept of gradual learning tasks and their importance to developing geographical thinking among primary school pupils. The concept of powerful knowledge as a way to systematize educational content and link it to clearly stated educational goals is emphasized. Bloom’s revised taxonomy, which forms the basis for these gradual learning tasks, appears to be useful in applying powerful knowledge to teaching. The authors intend to describe the process of creating gradual learning tasks in selected parts of the geography curriculum inspired by Bloom’s taxonomy. Examples of specific formulations of learning tasks at different levels of difficulty are provided.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning

  • ISSN

    2327-7971

  • e-ISSN

    2327-915X

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    55-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85180594684