Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employee Training and Development in Tourism Sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002615" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employee Training and Development in Tourism Sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article I pay attention to employee training and development in tourism sector. Tourism is still a very specific sector, so specific knowledge about the sector is required. As a service industry, tourism businesses rely on their ability to attract and retain high quality staff. Engaging, training and retaining the best possible staff is often the only thing that differentiates a business from its competition. Employees affects the quality of services too and therefore it is important to pay attention to their education and skills development. The aim of this paper is to introduce the possibilities of employee training and development in tourism sector. Author used secondary sources and general - theoretical scientific methods analysis and synthesis, induction.

  • Název v anglickém jazyce

    Employee Training and Development in Tourism Sector

  • Popis výsledku anglicky

    In this article I pay attention to employee training and development in tourism sector. Tourism is still a very specific sector, so specific knowledge about the sector is required. As a service industry, tourism businesses rely on their ability to attract and retain high quality staff. Engaging, training and retaining the best possible staff is often the only thing that differentiates a business from its competition. Employees affects the quality of services too and therefore it is important to pay attention to their education and skills development. The aim of this paper is to introduce the possibilities of employee training and development in tourism sector. Author used secondary sources and general - theoretical scientific methods analysis and synthesis, induction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ekonomika a řízení podniku ve 21. století

  • ISBN

    978-80-248-3520-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    343-349

  • Název nakladatele

    VŠB - TU Ostrava, Ekonomická fakulta, katedra podnikohospodářská a katedra managementu

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku