Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010574" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vzděláváním zaměstnanců v podnicích, jako dílčím faktorem rozvoje lidského kapitálu. Cílem příspěvku poukázat na důležitost vzdělávání pro zaměstnance s částečným pracovním úvazkem a představit názory zaměstnavatelů na možnost vzdělávání zaměstnanců s částečným pracovním úvazkem v Moravskoslezském kraji. Praktická část vychází z vlastního výzkumného šetření realizovaného v roce 2015. Bylo zjištěno, že zaměstnavatelé přikládají vzdělávání významnou důležitost. Podíl vzdělávajících se podniků je 72 %. Nicméně pokud zaměstnanec požádá o zkrácení pracovního úvazku, protože se chce vzdělávat, má pouze 17 % šanci, že jeho důvod bude posuzován jako důležitý faktor pro akceptaci změny pracovního úvazku. Sami zaměstnavatelé pak poměrně intenzivně vnímají rozdíly mezi zaměstnanci na částečný a plný úvazek. Přiznávají, že zaměstnanci s částečným pracovním úvazkem mají v podnicích až o 26 % horší postavení v případě projevení zájmu o vzdělávání na náklady zaměstnavatele.
Název v anglickém jazyce
The importance of employee!s education working part-time in the context of the development of human capital
Popis výsledku anglicky
The article deals with employee training in enterprises. The purpose of article is point to importance of education and training part-time employees and to present opinions of employers to possibility of education part-time employees in Moravian-Silesian region. Practical part is based on primary research, which was realized in 2015. It was found that employers attach significant importance to training employees. The share of training enterprises (as % of all enterprises) is 72 % in Czech Republic. However, if employee will ask about part-time job for the studying reasons, he has only 17 % chance, that employer will consider this reason as very important. Employers themselves perceive differences between part-time and full-time employees. Employers admit that part-time staff has about 26 % lower chance to educate than full-time employees
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
1/2016
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
56-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—