Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu

Popis výsledku

Příspěvek se zabývá vzděláváním zaměstnanců v podnicích, jako dílčím faktorem rozvoje lidského kapitálu. Cílem příspěvku poukázat na důležitost vzdělávání pro zaměstnance s částečným pracovním úvazkem a představit názory zaměstnavatelů na možnost vzdělávání zaměstnanců s částečným pracovním úvazkem v Moravskoslezském kraji. Praktická část vychází z vlastního výzkumného šetření realizovaného v roce 2015. Bylo zjištěno, že zaměstnavatelé přikládají vzdělávání významnou důležitost. Podíl vzdělávajících se podniků je 72 %. Nicméně pokud zaměstnanec požádá o zkrácení pracovního úvazku, protože se chce vzdělávat, má pouze 17 % šanci, že jeho důvod bude posuzován jako důležitý faktor pro akceptaci změny pracovního úvazku. Sami zaměstnavatelé pak poměrně intenzivně vnímají rozdíly mezi zaměstnanci na částečný a plný úvazek. Přiznávají, že zaměstnanci s částečným pracovním úvazkem mají v podnicích až o 26 % horší postavení v případě projevení zájmu o vzdělávání na náklady zaměstnavatele.

Klíčová slova

training of employeespart-time jobMoravian-Silesian region

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vzděláváním zaměstnanců v podnicích, jako dílčím faktorem rozvoje lidského kapitálu. Cílem příspěvku poukázat na důležitost vzdělávání pro zaměstnance s částečným pracovním úvazkem a představit názory zaměstnavatelů na možnost vzdělávání zaměstnanců s částečným pracovním úvazkem v Moravskoslezském kraji. Praktická část vychází z vlastního výzkumného šetření realizovaného v roce 2015. Bylo zjištěno, že zaměstnavatelé přikládají vzdělávání významnou důležitost. Podíl vzdělávajících se podniků je 72 %. Nicméně pokud zaměstnanec požádá o zkrácení pracovního úvazku, protože se chce vzdělávat, má pouze 17 % šanci, že jeho důvod bude posuzován jako důležitý faktor pro akceptaci změny pracovního úvazku. Sami zaměstnavatelé pak poměrně intenzivně vnímají rozdíly mezi zaměstnanci na částečný a plný úvazek. Přiznávají, že zaměstnanci s částečným pracovním úvazkem mají v podnicích až o 26 % horší postavení v případě projevení zájmu o vzdělávání na náklady zaměstnavatele.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of employee!s education working part-time in the context of the development of human capital

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with employee training in enterprises. The purpose of article is point to importance of education and training part-time employees and to present opinions of employers to possibility of education part-time employees in Moravian-Silesian region. Practical part is based on primary research, which was realized in 2015. It was found that employers attach significant importance to training employees. The share of training enterprises (as % of all enterprises) is 72 % in Czech Republic. However, if employee will ask about part-time job for the studying reasons, he has only 17 % chance, that employer will consider this reason as very important. Employers themselves perceive differences between part-time and full-time employees. Employers admit that part-time staff has about 26 % lower chance to educate than full-time employees

Klasifikace

  • Druh

    Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2016

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    56-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích

Jost

OECD FORD

Business and management

Rok uplatnění

2016