Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Learning Using Modern Technologies Supporting Innovations Based on a Scientific Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000295" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.34916/el.2020.12.19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.34916/el.2020.12.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34916/el.2020.12.19" target="_blank" >10.34916/el.2020.12.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Learning Using Modern Technologies Supporting Innovations Based on a Scientific Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the evaluation of virtual distance learning during the Covid-19 pandemic in IT (information technology) courses for Operating systems and CRM (Customer Relationship Management) systems. The evaluation is based on a decision matrix and Saaty's method for working with selected metrics (criteria), such as advice from a teacher, communication, meetings, testing, time, and understanding. The results show the division of criteria into two groups with higher and lower impact on learning. There is a big difference between them, and this imbalance is also visible in the actual results of testing (exams) with an average level. Communication, meetings and advice from a teacher show lower influence on learning, but they are critical criteria. Weakness is a practical activity in seminars; there were limits to work with IT at the home but cloud and virtualization helped. The interest in education is positive. Many entrepreneurs (students) stopped doing a business and this time benefited from learning and thinking about the future.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Learning Using Modern Technologies Supporting Innovations Based on a Scientific Approach

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the evaluation of virtual distance learning during the Covid-19 pandemic in IT (information technology) courses for Operating systems and CRM (Customer Relationship Management) systems. The evaluation is based on a decision matrix and Saaty's method for working with selected metrics (criteria), such as advice from a teacher, communication, meetings, testing, time, and understanding. The results show the division of criteria into two groups with higher and lower impact on learning. There is a big difference between them, and this imbalance is also visible in the actual results of testing (exams) with an average level. Communication, meetings and advice from a teacher show lower influence on learning, but they are critical criteria. Weakness is a practical activity in seminars; there were limits to work with IT at the home but cloud and virtualization helped. The interest in education is positive. Many entrepreneurs (students) stopped doing a business and this time benefited from learning and thinking about the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning “E-Learning”, vol. 12

  • ISBN

    9788366055193

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    220-229

  • Název nakladatele

    Univ. Silesia, Katowice, Poland

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Katowice - online

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000817998300018