VYBRANÉ ZPŮSOBY VÝUKY PROBLEMATIKY OCHRANY OBYVATELSTVA VYUŽITÍM POJMOVÉHO MAPOVÁNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F23%3AN0000063" target="_blank" >RIV/48135445:_____/23:N0000063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fbi.uniza.sk/stranka/rks-archiv" target="_blank" >https://fbi.uniza.sk/stranka/rks-archiv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYBRANÉ ZPŮSOBY VÝUKY PROBLEMATIKY OCHRANY OBYVATELSTVA VYUŽITÍM POJMOVÉHO MAPOVÁNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o historických, teoretických i praktických aspektech pojmového mapování a jeho využití v současném systému vzdělávání žáků a studentů. Pozornost je zaměřena na problematiku výhod a nevýhod pojmového mapování v rámci výuky problematiky ochrany obyvatelstva, která v současné době získává na důležitosti. Pojmové mapování je v tomto článku prezentováno v kontextu takzvaného smysluplného učení a jeho aplikací ve výuce na základní, střední i vysoké škole. Na modelovém příkladu jsou ukázány možnosti převodu lineárního psaného textu do formy pojmových map zpracovaných v aplikaci ContextMinds. Vytvořené pojmové mapy jsou ve svých uvedených variantách uplatnitelné jako základní podkladový materiál v různých typech škol.
Název v anglickém jazyce
SELECTED METHODS OF TEACHING PROBLEMS OF PROTECTING THE POPULATION USING CONCEPT MAPPING
Popis výsledku anglicky
The article deals with historical, theoretical and practical aspects of concept mapping and its use in the current system of pupils' and students' education. Attention is focused on the advantages and disadvantages of conceptual mapping in the teaching of population protection, which is currently gaining importance. Concept mapping is presented in this article in the context of so-called meaningful learning and its applications in teaching at primary, secondary schools and universities. A model example is used to show the possibilities of converting linear written text into the form of concept maps processed in the ContextMinds application. The created concept maps are applicable in their variations as basic background material in different types of schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
26. medzinárodná vedecká konferencia RIEŠENIE KRÍZOVÝCH SITUÁCIÍ V ŠPECIFICKOM PROSTREDÍ
ISBN
978-80-554-1966-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
394-406
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žiline v EDIS-vydavateľstve UNIZA
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
17. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—