Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYBRANÉ ZPŮSOBY VÝUKY PROBLEMATIKY OCHRANY OBYVATELSTVA VYUŽITÍM POJMOVÉHO MAPOVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F23%3AN0000063" target="_blank" >RIV/48135445:_____/23:N0000063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fbi.uniza.sk/stranka/rks-archiv" target="_blank" >https://fbi.uniza.sk/stranka/rks-archiv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYBRANÉ ZPŮSOBY VÝUKY PROBLEMATIKY OCHRANY OBYVATELSTVA VYUŽITÍM POJMOVÉHO MAPOVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o historických, teoretických i praktických aspektech pojmového mapování a jeho využití v současném systému vzdělávání žáků a studentů. Pozornost je zaměřena na problematiku výhod a nevýhod pojmového mapování v rámci výuky problematiky ochrany obyvatelstva, která v současné době získává na důležitosti. Pojmové mapování je v tomto článku prezentováno v kontextu takzvaného smysluplného učení a jeho aplikací ve výuce na základní, střední i vysoké škole. Na modelovém příkladu jsou ukázány možnosti převodu lineárního psaného textu do formy pojmových map zpracovaných v aplikaci ContextMinds. Vytvořené pojmové mapy jsou ve svých uvedených variantách uplatnitelné jako základní podkladový materiál v různých typech škol.

  • Název v anglickém jazyce

    SELECTED METHODS OF TEACHING PROBLEMS OF PROTECTING THE POPULATION USING CONCEPT MAPPING

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with historical, theoretical and practical aspects of concept mapping and its use in the current system of pupils' and students' education. Attention is focused on the advantages and disadvantages of conceptual mapping in the teaching of population protection, which is currently gaining importance. Concept mapping is presented in this article in the context of so-called meaningful learning and its applications in teaching at primary, secondary schools and universities. A model example is used to show the possibilities of converting linear written text into the form of concept maps processed in the ContextMinds application. The created concept maps are applicable in their variations as basic background material in different types of schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    26. medzinárodná vedecká konferencia RIEŠENIE KRÍZOVÝCH SITUÁCIÍ V ŠPECIFICKOM PROSTREDÍ

  • ISBN

    978-80-554-1966-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    394-406

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žiline v EDIS-vydavateľstve UNIZA

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    17. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku