Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00010669:_____/17:N0000092

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.

  • Název v anglickém jazyce

    The new VOC-reduced paint system for the aircraft industry - the tail of the aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    The main function of a functional sample of a reduced VOC coating system, developed to surface the exterior of aircraft primarily on aluminum alloys, is to protect exposed parts of the aircraft hull from the adverse effects of the environment in which they operate. The coating system consists of two coatings - a base epoxy paint and a polyurethane top paint. The basic color is made of high-dry, low-viscosity, modified low-molecular epoxy resin of bisphenol type and together with high content of inorganic pigments and fillers high corrosion resistance is achieved. With the addition of special additives, the base paint has high adhesion to light metals, especially to aluminum alloys used in aircraft construction. By using a low-viscosity hardener, a low VOC content of the ready-to-use mixture is achieved.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20506 - Coating and films

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Centrum výzkumu povrchových úprav</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    WP3-A1-FV2

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.

  • Ekonomické parametry

    Výsledek projektu bude využíván při vlastní komerční činnosti, konkrétně při výrobě nátěrových systémů se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl. Využívání v leteckém průmyslu je podmíněno předepsanými schvalovacími procesy výrobců letecké techniky jak na českém, tak na zahraničním trhu. V druhém roce po ukončení projektu jsou předpokládané tržby ve výši 400 tis. Kč, ve třetím roce 600 tis. Kč. Ekonomické hodnoty uvedených ukazatelů jsou predikovány za předpokladu, že systémy se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl budou schváleny výrobci letecké techniky předepsaným způsobem.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    49444964

  • Název vlastníka

    COLORLAK, a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem