Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00010669:_____/17:N0000092
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nový nátěrový systém se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl – ocasní plochy letadla
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavní funkcí funkčního vzorku nátěrového systému se sníženým obsahem VOC, který byl vyvinutý k povrchové úpravě vnějších částí letadel převážně na hliníkové slitiny, je ochránit exponované části trupu letadel před nepříznivými vlivy prostředí, ve kterých se pohybují. Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.
Název v anglickém jazyce
The new VOC-reduced paint system for the aircraft industry - the tail of the aircraft
Popis výsledku anglicky
The main function of a functional sample of a reduced VOC coating system, developed to surface the exterior of aircraft primarily on aluminum alloys, is to protect exposed parts of the aircraft hull from the adverse effects of the environment in which they operate. The coating system consists of two coatings - a base epoxy paint and a polyurethane top paint. The basic color is made of high-dry, low-viscosity, modified low-molecular epoxy resin of bisphenol type and together with high content of inorganic pigments and fillers high corrosion resistance is achieved. With the addition of special additives, the base paint has high adhesion to light metals, especially to aluminum alloys used in aircraft construction. By using a low-viscosity hardener, a low VOC content of the ready-to-use mixture is achieved.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20506 - Coating and films
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Centrum výzkumu povrchových úprav</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
WP3-A1-FV2
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Nátěrový systém je tvořen dvěma nátěrovými hmotami – základní epoxidovou barvou a vrchní polyuretanovou barvou. Základní barva je tvořena vysoko-sušinovou, nízko-viskózní, modifikovanou nízkomolekulární epoxidovou pryskyřicí bisfenolového typu a společně s vysokým obsahem anorganických pigmentů a plniv je dosaženo vysoké antikorozní odolnosti. Přídavkem speciálních aditiv má základní barva vysokou přilnavost na lehké kovy, speciálně na slitiny hliníku používané při konstrukci letadel. Použitím nízko-viskózního tužidla je dosaženo nízkého obsahu VOC ve směsi připravené k aplikaci.
Ekonomické parametry
Výsledek projektu bude využíván při vlastní komerční činnosti, konkrétně při výrobě nátěrových systémů se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl. Využívání v leteckém průmyslu je podmíněno předepsanými schvalovacími procesy výrobců letecké techniky jak na českém, tak na zahraničním trhu. V druhém roce po ukončení projektu jsou předpokládané tržby ve výši 400 tis. Kč, ve třetím roce 600 tis. Kč. Ekonomické hodnoty uvedených ukazatelů jsou predikovány za předpokladu, že systémy se sníženým obsahem VOC pro letecký průmysl budou schváleny výrobci letecké techniky předepsaným způsobem.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49444964
Název vlastníka
COLORLAK, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—