Modelování a modální vlastnosti podvozku kolejového vozidla se dvěma individuálními pohyny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F07%3A00000028" target="_blank" >RIV/49777513:23210/07:00000028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling and modal properties of the railway vehicle bogie with two individual wheelset drives
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with mathematical modelling of vibration and modal analysis of two-axled bogie of a railway vehicle. The method is based on the system decomposition into three subsystems - two individual wheelset drives including the mass of the rail andthe bogie frame coupled with a half of the car body - and on modelling of couplings among subsystems. The eigenvalues of a linearized autonomous model and stability conditions are investigated in dependence on longitudinal creepage and forward velocityof the railway vehicle.
Název v anglickém jazyce
Modelling and modal properties of the railway vehicle bogie with two individual wheelset drives
Popis výsledku anglicky
The paper deals with mathematical modelling of vibration and modal analysis of two-axled bogie of a railway vehicle. The method is based on the system decomposition into three subsystems - two individual wheelset drives including the mass of the rail andthe bogie frame coupled with a half of the car body - and on modelling of couplings among subsystems. The eigenvalues of a linearized autonomous model and stability conditions are investigated in dependence on longitudinal creepage and forward velocityof the railway vehicle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
371
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—