Strength analysis of AL-7F-1 engine turbine rotor blade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43932251" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43932251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/proceeding.aspx?articleid=2602658" target="_blank" >http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/proceeding.aspx?articleid=2602658</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/IMECE201665251" target="_blank" >10.1115/IMECE201665251</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strength analysis of AL-7F-1 engine turbine rotor blade
Popis výsledku v původním jazyce
The key intent of the article is to describe clearly the strength issue of blades for aircraft engines, on the basis of which to create a calculation algorithm and apply it to a particular blade. The work then deals with a strength analysis of a rotor blade used in the gas turbine of an AL-7F-1 turbocharger aircraft engine. The article describes comprehensively in terms of strength the influences which act on the blade during operation. Generally, these loads can be divided into static load, which includes the tensile stress generated by the rotating mass of the blades, bending and torsion moments caused by the kinetic energy of the flowing gas. The last part of the article is dedicated to the issue of compensation of the bending moments acting on the turbine blades, resulting in analytical calculation of the blade inclination angles in the critical cross section.
Název v anglickém jazyce
Strength analysis of AL-7F-1 engine turbine rotor blade
Popis výsledku anglicky
The key intent of the article is to describe clearly the strength issue of blades for aircraft engines, on the basis of which to create a calculation algorithm and apply it to a particular blade. The work then deals with a strength analysis of a rotor blade used in the gas turbine of an AL-7F-1 turbocharger aircraft engine. The article describes comprehensively in terms of strength the influences which act on the blade during operation. Generally, these loads can be divided into static load, which includes the tensile stress generated by the rotating mass of the blades, bending and torsion moments caused by the kinetic energy of the flowing gas. The last part of the article is dedicated to the issue of compensation of the bending moments acting on the turbine blades, resulting in analytical calculation of the blade inclination angles in the critical cross section.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1603" target="_blank" >LQ1603: Výzkum pro SUSEN</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ASME 2016 International Mechanical Engineering Congress and Exposition (IMECE 2016)
ISBN
978-0-7918-5063-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
American Society of Mechanical Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Phoenix, Arizona (USA)
Datum konání akce
11. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—