USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953720" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2018/data/papers/7059.pdf" target="_blank" >https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2018/data/papers/7059.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution explains a possibility of using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components. The design S-N curves can be considered on the basis of either experiments or using some standards. The design stress spectra can be generated theoretically, but it is more appropriate to derive them from the results of representative stress measurement during the characteristic operation of the vehicle. The resulting fatigue life distribution function is then a probabilistic interpretation of the service fatigue life of the vehicle component under consideration.
Název v anglickém jazyce
USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS
Popis výsledku anglicky
The contribution explains a possibility of using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components. The design S-N curves can be considered on the basis of either experiments or using some standards. The design stress spectra can be generated theoretically, but it is more appropriate to derive them from the results of representative stress measurement during the characteristic operation of the vehicle. The resulting fatigue life distribution function is then a probabilistic interpretation of the service fatigue life of the vehicle component under consideration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS IRF2018
ISBN
978-989-20-8313-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
373-384
Název nakladatele
INEGI - INSTITUTE OF SCIENCE AND INNOVATION IN MECHANICAL AND INDUSTRIAL ENGINEERING
Místo vydání
Porto, Portugalsko
Místo konání akce
Lisabon, Portugalsko
Datum konání akce
22. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—