Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953720" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2018/data/papers/7059.pdf" target="_blank" >https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2018/data/papers/7059.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution explains a possibility of using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components. The design S-N curves can be considered on the basis of either experiments or using some standards. The design stress spectra can be generated theoretically, but it is more appropriate to derive them from the results of representative stress measurement during the characteristic operation of the vehicle. The resulting fatigue life distribution function is then a probabilistic interpretation of the service fatigue life of the vehicle component under consideration.

  • Název v anglickém jazyce

    USING DESIGN S-N CURVES AND DESIGN STRESS SPECTRA FOR PROBABILISTIC FATIGUE LIFE ASSESSMENT OF VEHICLE COMPONENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution explains a possibility of using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components. The design S-N curves can be considered on the basis of either experiments or using some standards. The design stress spectra can be generated theoretically, but it is more appropriate to derive them from the results of representative stress measurement during the characteristic operation of the vehicle. The resulting fatigue life distribution function is then a probabilistic interpretation of the service fatigue life of the vehicle component under consideration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS IRF2018

  • ISBN

    978-989-20-8313-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    373-384

  • Název nakladatele

    INEGI - INSTITUTE OF SCIENCE AND INNOVATION IN MECHANICAL AND INDUSTRIAL ENGINEERING

  • Místo vydání

    Porto, Portugalsko

  • Místo konání akce

    Lisabon, Portugalsko

  • Datum konání akce

    22. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku