REGIOTRANS - CENOVĚ EFEKTIVNÍ NÁHRADA DIESELOVÉ TRAKCE NA NEZATROLEJOVANÝCH REGIONÁLNÍCH ŽELEZNIČNÍCH TRATÍCH INTERMODÁLNÍMI BATERIOVÝMI VOZIDLY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43955875" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43955875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
REGIOTRANS - CENOVĚ EFEKTIVNÍ NÁHRADA DIESELOVÉ TRAKCE NA NEZATROLEJOVANÝCH REGIONÁLNÍCH ŽELEZNIČNÍCH TRATÍCH INTERMODÁLNÍMI BATERIOVÝMI VOZIDLY
Popis výsledku v původním jazyce
Cestou k ekonomicky výhodné náhradě dieselové trakce na nezatrolejovaných regionálních železničních tratích s délkou kolem 50 km i více jsou bateriová vozidla s baterií umístěnou na výměnném samostatném voze, který je tlačen před osobním vozidlem. Bateriový vůz umožňuje převážet (elektrická) jízdní kola ve značném množství, usnadňuje dostupnost železnice a podporuje tak regionální intermodalitu silnice-železnice. Na konečné stanici je bateriový vůz vyměněn za jiný s již nabitou baterií. Bateriový vůz může získat i další vybavení (např. obsahovat řidičské stanoviště i několik míst pro cestující) a může tak získat nejen další zajímavé funkce, ale dale zvýšit efektivitu náhrady dieselové trakce bateriovými vozidly.
Název v anglickém jazyce
REGIOTRANS - COST EFFECTIVE REPLACE OF THE DIESEL TRACTION ON REGIONAL NOT ELECTRIFIED RAILWAYS BY INTERMODAL BATTERY VEHICLEX
Popis výsledku anglicky
A suitable way to the cost-effective replacement of diesel traction on non-electrified regional railways are battery vehicles with batteries located on replaceable separate low-height waggon, pushed in front of the passenger motor-car. At the same time, this car enables (E-)bicycles to be transported in considerable quantities, thus promoting regional road-rail intermodality and making the rail accessibility much better. At the final station, the battery car is replaced by battery car with charged battery. The battery -car can also acquire additional equipment (incl. driver´s cab and passenger cab), so it can gain other interesting features and further increase the cost-effectivity
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů