Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extending horizon of finite control set MPC of PMSM drive with input LC filter using LQ lookahead

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43928495" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43928495 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985556:_____/14:00434259

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7048559" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7048559</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2014.7048559" target="_blank" >10.1109/IECON.2014.7048559</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extending horizon of finite control set MPC of PMSM drive with input LC filter using LQ lookahead

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finite control set model predictive control (FS-MPC) has been shown to be a very effective approach to control of PMSM drives. FS-MPC is a very flexible tool since it can evaluate an arbitrary loss function. However, design of the appropriate loss function for the problem can be a challenge especially when the design input is visible only on the long horizon. An example where this problem becomes apparent is the main propulsion drive of a traction vehicle fed from a dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and other disturbances which can vary in very wide range. Therefore, the drive is equipped with the trolley-wire input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of the filter to guarantee the drive stability. While it is possible to introduce active damping terms to the loss function, it is hard to predict its properties. In this paper, we consider decomposition of the problem to control of the LC filter and PMSM drive. We show that the resulting controllers can be elegantly combined using Bellman's principle of optimality. The resulting controller is easy to design and its performance is demonstrated in simulation and experiments on 10.7 kW drive.

  • Název v anglickém jazyce

    Extending horizon of finite control set MPC of PMSM drive with input LC filter using LQ lookahead

  • Popis výsledku anglicky

    Finite control set model predictive control (FS-MPC) has been shown to be a very effective approach to control of PMSM drives. FS-MPC is a very flexible tool since it can evaluate an arbitrary loss function. However, design of the appropriate loss function for the problem can be a challenge especially when the design input is visible only on the long horizon. An example where this problem becomes apparent is the main propulsion drive of a traction vehicle fed from a dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and other disturbances which can vary in very wide range. Therefore, the drive is equipped with the trolley-wire input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of the filter to guarantee the drive stability. While it is possible to introduce active damping terms to the loss function, it is hard to predict its properties. In this paper, we consider decomposition of the problem to control of the LC filter and PMSM drive. We show that the resulting controllers can be elegantly combined using Bellman's principle of optimality. The resulting controller is easy to design and its performance is demonstrated in simulation and experiments on 10.7 kW drive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IECON 2014 : 40th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society

  • ISBN

    978-1-4799-4032-5

  • ISSN

    1553-572X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    581-586

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Dallas, USA

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389471600077