Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43924951" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43924951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=7010930&queryText%3DImproved+Stability+of+DC+Catenary+Fed+Traction+Drives" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=7010930&queryText%3DImproved+Stability+of+DC+Catenary+Fed+Traction+Drives</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2015.2392718" target="_blank" >10.1109/TIE.2015.2392718</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control
Popis výsledku v původním jazyce
Control of the main propulsion drive of a traction vehicle must secure excellent drive dynamics, but it also has to consider properties of the dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and otherdisturbances which can vary in a wide range. Therefore, the drive is equipped by the catenary input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of thefilter to guarantee stability of the drive. Existing solutions for active damping usually introduce some drawback in dynamic properties of the drive. In this paper, we study the use of two stage predictive control. Damping of the filter will be solved ona long horizon using linear controller. Dynamic properties of the drive will be guaranteed by optimization on a short horizon using the finite control set model predictive control (FCS-MPC). These two approaches can be elegantly combined
Název v anglickém jazyce
Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control
Popis výsledku anglicky
Control of the main propulsion drive of a traction vehicle must secure excellent drive dynamics, but it also has to consider properties of the dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and otherdisturbances which can vary in a wide range. Therefore, the drive is equipped by the catenary input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of thefilter to guarantee stability of the drive. Existing solutions for active damping usually introduce some drawback in dynamic properties of the drive. In this paper, we study the use of two stage predictive control. Damping of the filter will be solved ona long horizon using linear controller. Dynamic properties of the drive will be guaranteed by optimization on a short horizon using the finite control set model predictive control (FCS-MPC). These two approaches can be elegantly combined
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on industrial electronics
ISSN
0278-0046
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
3192-3201
Kód UT WoS článku
000352706000053
EID výsledku v databázi Scopus
—