Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43924951" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43924951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=7010930&queryText%3DImproved+Stability+of+DC+Catenary+Fed+Traction+Drives" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?tp=&arnumber=7010930&queryText%3DImproved+Stability+of+DC+Catenary+Fed+Traction+Drives</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2015.2392718" target="_blank" >10.1109/TIE.2015.2392718</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Control of the main propulsion drive of a traction vehicle must secure excellent drive dynamics, but it also has to consider properties of the dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and otherdisturbances which can vary in a wide range. Therefore, the drive is equipped by the catenary input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of thefilter to guarantee stability of the drive. Existing solutions for active damping usually introduce some drawback in dynamic properties of the drive. In this paper, we study the use of two stage predictive control. Damping of the filter will be solved ona long horizon using linear controller. Dynamic properties of the drive will be guaranteed by optimization on a short horizon using the finite control set model predictive control (FCS-MPC). These two approaches can be elegantly combined

  • Název v anglickém jazyce

    Improved stability of DC catenary fed traction drives using two stage predictive control

  • Popis výsledku anglicky

    Control of the main propulsion drive of a traction vehicle must secure excellent drive dynamics, but it also has to consider properties of the dc catenary. Specifically, the catenary voltage is subject to short circuits, fast changes, harmonics and otherdisturbances which can vary in a wide range. Therefore, the drive is equipped by the catenary input LC filter. The filter is almost undamped by design in order to achieve maximum efficiency and the control strategy needs to secure active damping of thefilter to guarantee stability of the drive. Existing solutions for active damping usually introduce some drawback in dynamic properties of the drive. In this paper, we study the use of two stage predictive control. Damping of the filter will be solved ona long horizon using linear controller. Dynamic properties of the drive will be guaranteed by optimization on a short horizon using the finite control set model predictive control (FCS-MPC). These two approaches can be elegantly combined

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on industrial electronics

  • ISSN

    0278-0046

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3192-3201

  • Kód UT WoS článku

    000352706000053

  • EID výsledku v databázi Scopus