Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43973189" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43973189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek na konferenci: Piktorialismus a fotografická tvorba Henryho P. Robinsona v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie ve 2. polovině 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá tématem tvorby anglického fotografa Henryho Peach Robinsona, jenž byl představitelem fotografického směru zvaného piktorialismus. Fotografii byl v jejích počátcích připisován pouze dokumentární charakter, ne však umělecký. Piktorialismus tedy vznikl jako hnutí, obhajující umělecký status fotografie. Stoupenci tohoto směru ve své tvorbě usilovali o přiblížení fotografie výtvarnému umění, k čemuž využívali různé techniky. Rovněž se zapojovali do diskuzí o legitimitě umělecké fotografie, jako právě Henry P. Robinson, fotograf a teoretik fotografie, který shrnuje své myšlenky v knize Pictorial Effect in Photography. Z této knihy je patrné, že považuje výtvarné umění za vzor, kterému by se fotografie měla přiblížit – a totéž přesvědčení se odráží i Robinsonově vlastní fotografické tvorbě. Cílem tohoto příspěvku je představit hlavní Robinsonovy názory a na příkladu jeho tvorby nastínit, jak piktorialističtí fotografové uvažovali o uměleckém díle v kontextu diskuse o legitimitě umělecké fotografie.Název akceStudia humanitatis XMísto konáníOstravaDatum zahájení14.05.2024Datum ukončení14.05.2024Organizátor konferenceOstravská univerzita
Název v anglickém jazyce
Lecture at the conference: Pictorialism and the Photographic Work of Henry P. Robinson in the Context of the Debate on the Legitimacy of Art Photography in the Second Half of the 19th Century
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the subject of the work of the English photographer Henry Peach Robinson, who was a representative of the photographic movement called Pictorialism. In its early days, photography was attributed only a documentary character, not an artistic one. Pictorialism thus emerged as a movement advocating the artistic status of photography. In their work, the followers of this movement sought to bring photography closer to fine art, using a variety of techniques. They also engaged in debates about the legitimacy of art photography, such as Henry P. Robinson, a photographer and photographic theorist who summarizes his ideas in his book Pictorial Effect in Photography. It is clear from this book that he considers fine art to be a model that photography should approach - and Robinson's own photographic work reflects the same conviction. The aim of this paper is to present Robinson's main views and to outline, through the example of his work, how Pictorialist photographers thought about the work of art in the context of the debate about the legitimacy of art photography.Title of the eventStudia humanitatis XVenueOstravaOpening date14.05.2024Closing date14.05.2024Conference organizer University of Ostrava
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů