Transformace závěrečných zkoušek jako významná součást zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F08%3A00503912" target="_blank" >RIV/49777513:23420/08:00503912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Transformace závěrečných zkoušek jako významná součást zkvalitnění pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola pojednává o nové koncepci státních závěrečných zkoušek v rámci zkvalitňování pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů 2. stupně ZŠ a SŠ v současných změnách pedagogické praxe. V úvodní části se věnujeme historickým, srovnávacíma společenským východiskům ovlivňující změny státních zkoušek v učitelské přípravě. V další části jsou řešeny různé přístupy k strukturaci profesních kompetencí učitele v kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Dále uvádíme závěry empirických šetření, které byly zaměřeny na analýzu koncepce státních zkoušek na vybraných vysokých školách a na postoje studentů k průběhu a obsahu státních zkoušek. V závěrečné části kapitoly diskutujeme hlavní problémy týkající se koncepce a standardů státních zkoušek v přípravě budoucích učitelů.
Název v anglickém jazyce
The new concept of state final examinations as a significant part of upgrading pre-service teacher training
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with a new conception of state final examination in the framework of upgrading initial teacher training for secondary schools in concord with present situation in education. In the introduction, the focus is on historical, comparativeand social bases that influence the changes in state final examination. In the next part different approaches are solved to the structuring the professional competences of teachers in the context of initial teacher training. Then the conclusions of empirical research are presented that focus on the analysis of state final examination conception at selected universities and the students´attitudes to the course and contect of these examinations. In the final part of the chapter we discuss the main problems dealing with the conception and standards of state final examination on initial teacher training.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzděláváme budoucí učitele
ISBN
978-80-7367-405-2
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
—
Počet stran knihy
205
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—