K paraverbálním prostředkům školního (výukového) dialogu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A43912198" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:43912198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K paraverbálním prostředkům školního (výukového) dialogu
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá zvukovými prostředky mluveného projevu učitelů, používanými ve školním dialogu se záměrem zefektivnit přenos informací. V řeči učitele existují některé zvláštní zvukové prostředky, užívané právě z důvodu dosahování didaktického cíle.Objevují se zejména v učitelských otázkách, jež představují frekventovanou a účelnou složku výukového dialogu.
Název v anglickém jazyce
On acoustic means of school (educational) communication
Popis výsledku anglicky
The paper deals with some acoustic means of teacher's talk applied to the school dialogue with the intention to convey information more effectively. There are someparticular acoustic means of teacher's talk, used just on purpose to achieve didactic aims.They occur in teacher's questioning,which is a frequent and useful part of the school dialogue.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Fenomén řeči očima fonetiky a kybernetiky
ISBN
978-80-7043-958-6
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
46-50
Počet stran knihy
138
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—