Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements for Social Health of Students in Terms of Basic Education Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43916162" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43916162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements for Social Health of Students in Terms of Basic Education Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The post is focused on the analysis of curricula from the perspective of social health. The post has the character of content analysis of a text document, which is the basis of the curricular reform in primary and lower secondary education in the Czech Republic. The analysed text document is the framework curricula for elementary education. The post is focused on the defi nition of social health and its classifi cation. The content of social health in the context of school educational system consists ofpersonality development, interpersonal relationships, self-cognition and self-acceptance, which are based on the holistic concept of the health of an individual. The social health of pupils and youth is a current priority, which has been emphasized in the document of the World Health Organization WHO - Health 21. Social health of children and youth can help to eliminate social-pathological phenomena, which have recently been increasing in school environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements for Social Health of Students in Terms of Basic Education Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The post is focused on the analysis of curricula from the perspective of social health. The post has the character of content analysis of a text document, which is the basis of the curricular reform in primary and lower secondary education in the Czech Republic. The analysed text document is the framework curricula for elementary education. The post is focused on the defi nition of social health and its classifi cation. The content of social health in the context of school educational system consists ofpersonality development, interpersonal relationships, self-cognition and self-acceptance, which are based on the holistic concept of the health of an individual. The social health of pupils and youth is a current priority, which has been emphasized in the document of the World Health Organization WHO - Health 21. Social health of children and youth can help to eliminate social-pathological phenomena, which have recently been increasing in school environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21 : Education and Healthcare

  • ISBN

    978-80-210-5721-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    87-93

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku