Psychologie osobnosti v edukačním procesu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43919502" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43919502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie osobnosti v edukačním procesu
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole "Osobnost v náročných životních situacích" je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem "Požadavky na osobnost učitele" - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kap
Název v anglickém jazyce
Psychology of personality in the educational process
Popis výsledku anglicky
The introductory chapters illustrate the concept of personality , basic personality typology and briefly described the process of socialization . The focus of the textbook is to describe the structure of personality , because each component of personality separate chapters to describe the basic knowledge about motivation , character, self-regulatory characteristics , temperament , abilities , intelligence. In the chapter " Personality in difficult situations " is characterized by frustration , deprivation , stress and conflict. Given that PhD students are usually involved in the educational process ( lead seminars at the Department of trainers and teachers in elementary schools or secondary schools) , are in many places these chapters presented pedagogical and psychological knowledge , should know psychologically trained teachers. In addition, in the final chapter - entitled "Requirements for teacher personality " - include applicable knowledge from psychology (especially personality p
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů