Psychologie v učitelské praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924089" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie v učitelské praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je členěna na šest kapitol. Jednotlivé kapitoly obsahují psychologické poznatky, které jsou aplikovatelné v učitelské praxi. Doplněny jsou o výsledky z našich i zahraničních výzkumů, přičemž podstatnou část tvoří vlastní výzkumy autora. V textu jsou dále uvedeny úkoly k zamyšlení pro učitele a konkrétní příklady využití psychologie ve školním prostředí (obvykle jsou napsány v poznámkách pod čarou). V první kapitole je provedena charakteristika osobnosti učitele. Na tuto kapitolu navazují další dvě, které jsou zaměřeny na psychické procesy a stavy učitele. Větší pozornost je v těchto kapitolách věnována chybám učitelů při vnímání žáků a otázkám učitelského stresu a školních konfliktů. Čtvrtá kapitola popisuje podmínky úspěchu učitele a seznamuje svýsledky výzkumů, které zkoumaly vlastnosti úspěšných učitelů. Obsahem předposlední kapitoly je interakce ve škole, uvedena je v ní problematika klimatu školní třídy či školy a spolupráce školy s rodiči. Poslední šestá kapitola se zabývá
Název v anglickém jazyce
Psychology in teaching practice
Popis výsledku anglicky
The book is divided into six chapters. Individual chapters contain psychological insights that are applicable in teaching practice. These are supplemented by the results of our and foreign research; a substantial part is the author's own research. The text offers reflection tasks for teachers and specific examples of the use of psychology in school settings (usually given in footnotes). The first chapter provides characteristics of the teacher's personality. This is followed by two further chapters focusing on the teacher's mental processes and states. Greater attention is paid in these chapters to errors of teachers in their perception of students and issues of teacher stress and school conflicts. The fourth chapter describes criteria for success of the teacher and presents the results of research that examined the characteristics of successful teachers. The penultimate chapter deals with interaction in school, the issue of climate in the classroom or school and col?laboration with pa
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-3704-1
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—