Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologie v učitelské praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924089" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologie v učitelské praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha je členěna na šest kapitol. Jednotlivé kapitoly obsahují psychologické poznatky, které jsou aplikovatelné v učitelské praxi. Doplněny jsou o výsledky z našich i zahraničních výzkumů, přičemž podstatnou část tvoří vlastní výzkumy autora. V textu jsou dále uvedeny úkoly k zamyšlení pro učitele a konkrétní příklady využití psychologie ve školním prostředí (obvykle jsou napsány v poznámkách pod čarou). V první kapitole je provedena charakteristika osobnosti učitele. Na tuto kapitolu navazují další dvě, které jsou zaměřeny na psychické procesy a stavy učitele. Větší pozornost je v těchto kapitolách věnována chybám učitelů při vnímání žáků a otázkám učitelského stresu a školních konfliktů. Čtvrtá kapitola popisuje podmínky úspěchu učitele a seznamuje svýsledky výzkumů, které zkoumaly vlastnosti úspěšných učitelů. Obsahem předposlední kapitoly je interakce ve škole, uvedena je v ní problematika klimatu školní třídy či školy a spolupráce školy s rodiči. Poslední šestá kapitola se zabývá

  • Název v anglickém jazyce

    Psychology in teaching practice

  • Popis výsledku anglicky

    The book is divided into six chapters. Individual chapters contain psychological insights that are applicable in teaching practice. These are supplemented by the results of our and foreign research; a substantial part is the author's own research. The text offers reflection tasks for teachers and specific examples of the use of psychology in school settings (usually given in footnotes). The first chapter provides characteristics of the teacher's personality. This is followed by two further chapters focusing on the teacher's mental processes and states. Greater attention is paid in these chapters to errors of teachers in their perception of students and issues of teacher stress and school conflicts. The fourth chapter describes criteria for success of the teacher and presents the results of research that examined the characteristics of successful teachers. The penultimate chapter deals with interaction in school, the issue of climate in the classroom or school and col?laboration with pa

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-3704-1

  • Počet stran knihy

    223

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy