Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43923189" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43923189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?
Název v anglickém jazyce
The Specifics of Working With Children of Foreigners in an Intercultural Schools
Popis výsledku anglicky
Main topic of this text is an actual intercultural theme – process of adaptation of foreigner´sstudents (students with different mother language) into the school´s environment. The text ispresenting five main issues, which are based on sociocultural differences and cause somedisadventages. The source of many valuace findings about intercultural differences in trainingand education are research surveys in ethnopedagogy – some of them are included in text.Other important aspect is analysis of teacher´s preparedness for work with this children´scathegory. Main questions are following: Which are the main issues resulting of socioculturaldifferences that could teachers be confront witch? What should be the purport of readinessfuture absolvents of pedagogy in work with this children´s cathegory?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2433-2439
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
9. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—