Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43923189" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43923189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?

  • Název v anglickém jazyce

    The Specifics of Working With Children of Foreigners in an Intercultural Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Main topic of this text is an actual intercultural theme – process of adaptation of foreigner´sstudents (students with different mother language) into the school´s environment. The text ispresenting five main issues, which are based on sociocultural differences and cause somedisadventages. The source of many valuace findings about intercultural differences in trainingand education are research surveys in ethnopedagogy – some of them are included in text.Other important aspect is analysis of teacher´s preparedness for work with this children´scathegory. Main questions are following: Which are the main issues resulting of socioculturaldifferences that could teachers be confront witch? What should be the purport of readinessfuture absolvents of pedagogy in work with this children´s cathegory?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2433-2439

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku