Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of Activating Teaching Tools in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43928463" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43928463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://search.proquest.com/docview/1440877771/fulltextPDF/C19BF237EC49472EPQ/1?accountid=14965" target="_blank" >http://search.proquest.com/docview/1440877771/fulltextPDF/C19BF237EC49472EPQ/1?accountid=14965</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12753/2066-026X-13-134" target="_blank" >10.12753/2066-026X-13-134</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of Activating Teaching Tools in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the mass teaching, the students usually become non-active. This problem may be solved by choosing other teaching methods. This can be eliminated by using appropriate method such as PC tablet in form of 1:1 computing or encourage students through voting equipment. The article deals with the use of these teaching methods in different types of schools. The reactions and overall mood is observed during the lessons. These equipments will find their place at Universities of the Third Age where activation may do not play main role, but facilitate teaching. We observe the results, reactions and also the attitudes to those technologies while incorporating it. It was used during one semester at the elementary school. First test was done in fifth grade (two groups, each of ten students) in teaching informatics as continuous testing of students' knowledge. Devices allow faster testing of students, immediate results with subsequent discussion of the most common errors, but also the questions

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Activating Teaching Tools in Education

  • Popis výsledku anglicky

    During the mass teaching, the students usually become non-active. This problem may be solved by choosing other teaching methods. This can be eliminated by using appropriate method such as PC tablet in form of 1:1 computing or encourage students through voting equipment. The article deals with the use of these teaching methods in different types of schools. The reactions and overall mood is observed during the lessons. These equipments will find their place at Universities of the Third Age where activation may do not play main role, but facilitate teaching. We observe the results, reactions and also the attitudes to those technologies while incorporating it. It was used during one semester at the elementary school. First test was done in fifth grade (two groups, each of ten students) in teaching informatics as continuous testing of students' knowledge. Devices allow faster testing of students, immediate results with subsequent discussion of the most common errors, but also the questions

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    eLearning and Software for Education : QUALITY AND EFFICIENCY IN E-LEARNING, VOL 2

  • ISBN

  • ISSN

    2066-026X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    173-176

  • Název nakladatele

    'Carol I' National Defence University Publishing House

  • Místo vydání

    Bucharest

  • Místo konání akce

    Bucharest, ROMANIA

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000328100100025