Communication Styles in Teaching and Their Psycho-Didactic Aspects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924038" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.30.18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.30.18</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.30.18" target="_blank" >10.14746/se.2014.30.18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication Styles in Teaching and Their Psycho-Didactic Aspects
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution, using a research approach, focuses on communication styles in teaching and their psycho-didactic aspects. It analyzes the communication styles from a humanist, non-directive approach perspective, based on empathy and mutual respect. Anon-directive communication style encourages the student to become a co-creator of the teaching process, it nurtures his or her curiosity, creativity, his or her own experience and the autonomy in the learning process.
Název v anglickém jazyce
Communication Styles in Teaching and Their Psycho-Didactic Aspects
Popis výsledku anglicky
This contribution, using a research approach, focuses on communication styles in teaching and their psycho-didactic aspects. It analyzes the communication styles from a humanist, non-directive approach perspective, based on empathy and mutual respect. Anon-directive communication style encourages the student to become a co-creator of the teaching process, it nurtures his or her curiosity, creativity, his or her own experience and the autonomy in the learning process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
321-329
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—