Právo na originalitu, na omyl, na kultivovanost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924623" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924623 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Právo na originalitu, na omyl, na kultivovanost
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přispívá k diskusi o možnostech umělecké interpretace textu ve vzdělávání literatury na střední škole. Zdůrazňuje vzdělávací a kultivační aspekty bez potlačení zážitku žáků ze čtení a bez ochromení jejich interpretační aktivity. Cílem umělecké interpretace textu ve škole, je vylepšit čtení žáků.
Název v anglickém jazyce
Right to Originality, Error and Refinement
Popis výsledku anglicky
The article contributes to a discussion about the possibilities of artistic text interpretation method in literature education at school, especially at secondary school. It highlights the educational and refining aspects without suppressing the pupils' experience when they read and without paralyzing their interpretational activity. The aim of artistic text interpretation at school is to refine pupils' reading.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
191-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—