Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socio-psychological personality traits as a precondition for social inclusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43931242" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43931242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/3" target="_blank" >10.19055/ams.2015.6/17/3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socio-psychological personality traits as a precondition for social inclusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract The paper presents partial results of the research realized in 2015 at the Psychology Department FPE University of West Bohemia. The aim of the research was to analyze the relationship between subjective perception of social inclusion and social and psychological characteristics that a person uses while interacting in a social group. The research sample tested pupils of 1st and 2nd levels of elementary schools of common type. To collect data we used standardized psychometric test B-J.E.P.I, and Picture Projective technique. The results suggest that dominant behaviour generally boosts subjective perception of social inclusion. The relationship between emotional dependency on the group and subjectively perceived social inclusion is significant only in second level of elementary school. Visible relationship between social inclusion and the degree of extraversion has not been shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Socio-psychological personality traits as a precondition for social inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract The paper presents partial results of the research realized in 2015 at the Psychology Department FPE University of West Bohemia. The aim of the research was to analyze the relationship between subjective perception of social inclusion and social and psychological characteristics that a person uses while interacting in a social group. The research sample tested pupils of 1st and 2nd levels of elementary schools of common type. To collect data we used standardized psychometric test B-J.E.P.I, and Picture Projective technique. The results suggest that dominant behaviour generally boosts subjective perception of social inclusion. The relationship between emotional dependency on the group and subjectively perceived social inclusion is significant only in second level of elementary school. Visible relationship between social inclusion and the degree of extraversion has not been shown.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta medicinae et sociologica

  • ISSN

    2062-0284

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    29-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus