Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologická vzdálenost jako nástroj zjišťování postojů u žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581998" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VII/sbornik2017.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VII/sbornik2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologická vzdálenost jako nástroj zjišťování postojů u žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje průběžné výsledky z výzkumu zaměřeného na využití psychologické vzdálenosti jako nástroje pro zjišťování postojů u žáků základních škol. Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie,který je ústředním pojmem teorie úrovně interpretace. Psychologicky blízké pojmy, objekty a vztahy jsou oproti psychologicky vzdáleným reprezentovány odlišně. Na základě metody projekce psychologické vzdálenosti do grafického materiálu, implikujícího blízkost a vzdálenost prostřednictvím lineární perspektivy, mapujeme postoje k pojmům související se školní docházkou u žáků druhých stupňů základních škol. Výzkum využívá kombinovanou kvalitativní a kvantitativní metodologii. Výsledky od respondentů ze základních škol v Moravskoslezském kraji napovídají existenci vztahu mezi psychologickou vzdáleností a kvalitami dimenzí postojů (kognitivní, emocionální a behaviorální). V budoucnosti by mohl nástroj sloužit jako metoda pro rychlé mapování postojů žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological distance as a method of measuring attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present interim results from the research focused on use of psychological distance as a tool for identifying attitudes among primary school pupils. Psychological distance is a construct in the field of social psychology, which is the central concept of the construal level theory. Psychologically close concepts, objects and relationships are mentally represented differently than distant mental representations. Through measuring psychological distance using graphic material implicating proximity and distance we explore attitudes related to schooling. The respondents are pupils of second grade elementary schools. The research uses a combination of qualitative and quantitative methodology. Results from primary schoolsin the Moravian-Silesian region suggest the existence of a relationship between psychological distance and various dimensions of attitudes. In the future, our tool could serve as a method for mapping the pupils attitudes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologie v době internetu

  • ISBN

    978-80-244-5174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    186-193

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    30. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku