Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA2001IFY" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A2001IFY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.
Název v anglickém jazyce
Psychological distance and attitudes of elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
Psychological distance is the construct from the area of social psychology. According to the construal level theory, psychological distance influences the extent in which we think about the concepts rather abstractly or concretely. Based on the results of studies investigating the psychological distance and reflected affectivity towards the various concepts, we expect the relationship between psychological distance and formation of attitudes. To verify the existence of this relationship we are developing new method for measuring psychological distance. This method will be measuring psychological distance of concepts associated with school attendance. Students of second grade elementary schools will be included into research project as probands. Authors will present the design of graphical research method, methodological aspects and its theoretical basis. The prospective application of the method is in the area of education, educational psychology and it may serve as a quick tool for identifying students' attitudes towards school subjects
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
204-208
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—