Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA2001IFY" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A2001IFY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological distance and attitudes of elementary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Psychological distance is the construct from the area of social psychology. According to the construal level theory, psychological distance influences the extent in which we think about the concepts rather abstractly or concretely. Based on the results of studies investigating the psychological distance and reflected affectivity towards the various concepts, we expect the relationship between psychological distance and formation of attitudes. To verify the existence of this relationship we are developing new method for measuring psychological distance. This method will be measuring psychological distance of concepts associated with school attendance. Students of second grade elementary schools will be included into research project as probands. Authors will present the design of graphical research method, methodological aspects and its theoretical basis. The prospective application of the method is in the area of education, educational psychology and it may serve as a quick tool for identifying students' attitudes towards school subjects

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    204-208

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku