Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Competencies in the Field of the School Subject Art Education in the Czech Republic. Transfer of the Framework in Education of Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43929524" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43929524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://envil.eu/wp-content/uploads/2016/03/Template-Web-ENViL-Vera-Uhl-Skrivanova.pdf" target="_blank" >http://envil.eu/wp-content/uploads/2016/03/Template-Web-ENViL-Vera-Uhl-Skrivanova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Lehrerkompetenzen im Fach Bildnerische Erziehung in der Tschechischen Republik - Transfer des Referenzrahmens in die Lehrerbildung

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ziel der empirischen Studie ist im Rahmen der Fachdidaktik der Kunstpädagogik das neu entwickelte internationale Instrument der Komparation und Evaluation CEFR_VL (2015) in der Schulpraxis zu überprüfen. Die Qualitäten der Lehrerkompetenzen an den tschechischen Gymnasien zu identifizieren und zu beschreiben. Die empirische Forschungsstudie wurde in den Jahren 2014 - 2015 an 7 tschechischen Gymnasien realisiert. Die Studenten haben im Rahmen ihres Praktika die Hospitationsprotokolle ausgefüllt und Fotodokumentation erstellt. Es wurden 20 kunstpädagogischen Aufgaben nach der qualitativen Inhaltsanalyse nach Mayringa (2007) untersucht. Gleichzeitig wurde die aktualisierte Typologie nach J. Slavík (1993) angewendet. Die Forschungsstudie eröffnet die Fragen nach den neuen Anforderungen im Bereich der Lehrkompetenzen im internationalen Vergleich.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Competencies in the Field of the School Subject Art Education in the Czech Republic. Transfer of the Framework in Education of Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    Based on empirical research, this study aims to identify, evaluate and define the qualities of teachers' competencies in teaching Visual Literacy with regard to the newly defined 'expected outcomes' of the Czech curriculum as well as to the students' competencies of the CEFR-VL. Qualification works at the University of West Bohemia (Západočeská univerzita v Plzni) and the Charles University in Prague (Univerzita Karlova) were analysed in regard to the required professional competencies of art educators. The most used typology of professional competencies of an art teacher (Slavík, 1993) in the Czech Republic has been updated (Uhl Skřivanová, 2015) and has served as an instrument for the diagnosis of art teachers' competencies in terms of the research presented. In 2014/2015 students of the University of West Bohemia and the Charles University in Prague have collected empirical research data at 10 Czech grammar schools. Competencies of grammar school teachers were specified and analysed in relation to the newly defined pupils' subject-specific competencies. The qualitative analysis of content according to Mayring (2007) was used to describe the educational results as recorded in observation protocols. The study gives rise to questions with regard to new requirements in the field of teachers' qualification in an international context. The results will be used in pre-service and in-service teacher training, or as input for further development of concepts.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cadre Européen commun de référence pour la visual literacy - prototype = Common European framework of reference for visual literacy - prototype = Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Visual Literacy - Prototyp

  • ISBN

    978-3-8309-3428-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    354-363

  • Počet stran knihy

    411

  • Název nakladatele

    Waxmann Verlag GmbH

  • Místo vydání

    Münster, Deutschland

  • Kód UT WoS kapitoly