Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43950177" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43950177 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/16:43950177
Výsledek na webu
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/Aula%2002-2016%20A5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Masivní otevřené online kurzy z pohledu evropských institucí
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva z výzkumu prezentuje výsledky části šetření realizovaného European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) v rámci projektu HOME - Higher education Online: MOOCs the European way na přelomu roku 2015 - 2016. Soustředí se především na porovnání odpovědí získaných od 150 respondentů z 30 zemí (85% respondentů ze zemí Evropské unie) s odpověďmi vybraných českých odborníků na online vzdělávání z devíti vysokoškolských institucí (representujících 26% veřejných vysokých škol). Výzkum byl zaměřen na strategie vysokoškolských institucí v oblasti přípravy a realizace masivních otevřených online kurzů (MOOC). Z výsledků výzkumu vyplývá, že v České republice je toto téma poměrně aktuální a řada vysokoškolských institucí plánuje začít MOOC poskytovat. Instituce však zatím většinou váhají, jak uchopit obchodní model založený na poskytování kurzů zdarma. Mají zájem o spolupráci se zahraničním partnerem a pomoc při vývoji prvních kurzů. Za hlavní institucionální cíle v oblasti tvorby a realizace MOOC považují inovativní pedagogiku, zviditelnění instituce, možnost rozšíření nabídky flexibilního učení a získání nových studentů.
Název v anglickém jazyce
Massive Open Online Courses from the Perspective of European Higher Education Institutions
Popis výsledku anglicky
This research report presents results from survey implemented by European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) within the HOME (Higher education Online: MOOCs the European way) project at the turn of the year 2015/2016. The paper focuses on the comparison of data from respondents from 30 countries (85 % of which from European union) against the data from hand-picked Czech experts in online education from 8 higher education institutions (representing 30 % of public higher education institutions). Research was aimed at strategies of higher education institutions in the area of preparation to and implementation of massive open online courses (MOOCs). Survey results show that this is quite an up-to-date subject in the Czech Republic and number of higher education institutions plans to start offering MOOCs. However, institutions mostly hesitate how to tackle the business model based on offering coursesfor free. They have interest in cooperation with foreign partners and help with development of the first courses. The institutions consider the main institutional goals in the area of development and implementation of MOOCs to be the innovative pedagogy, drawing attention to itself, possibility to expand the offer of flexible learning and attracting new students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
50-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—