Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43950735" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43950735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv vstupní informace na výkon v senzomotorickém testu a následné sebehodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné postmoderní době zaznamenáváme pokles úrovně motorické kompetence jedinců. Naší snahou je pokud možno zefektivnit proces motorického učení tak, aby pro žáky byl nejen zajímavý a zábavný, ale také rychlý a ekonomický. Domníváme se, že ovlivnění autonomní nervové soustavy před zahájením procesu motorického učení, se odrazí v jeho rychlosti a kvalitě. Pokusíme se porozumět tomu, jak působit na psychickou stránku jedince stojícího před učením se neznámému pohybovému úkolu, aby jeho činnost byla efektivní. Cílem tohoto výzkumu je posoudit zda informace předcházející provedení testu má vliv na aktivaci nervové soustavy a na výkon v senzomotorickém testu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve věku 20–24 let (N = 90). Pro účely této studie byl použit senzomotoricky poměrně obtížný test zrcadlového kreslení. Před testem a v průběhu celého testování byla probandům měřena elektrodermální aktivita, čímž byla posouzena úroveň aktivace nervové soustavy. Testované osoby byly dle příslušnosti do skupin ovlivněny před započetím testu rozdílnou informací o obtížnosti nadcházejícího úkolu. Výsledky měření naznačují, že pokud budeme svěřencům předkládat senzomotorické úkoly jako náročné, budou poté dosahovat optimálních výkonů.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of input information on performance in sensomotor test and subsequent self-assessment

  • Popis výsledku anglicky

    In the current post-modern age, we are seeing a decrease in the level of motor competence of individuals. Our endeavor is to make the motor learning process as effective as possible so that it is not only interesting and fun for the pupils, but also quick and economical. We believe that influencing the autonomic nervous system before starting the motor learning process will be reflected in its speed and quality. We will try to understand how to act on the psychic side of the individual standing before learning an unknown movement task to make his activity effective. The aim of this research is to assess whether the information preceding the test has an effect on the activation of the nervous system and the performance in the sensomotor test. The research group was made up of students from the Faculty of Pedagogy at the University of West Bohemia in Pilsen aged 20-24 (N = 90). For the purpose of this study, a sensitively rather difficult mirror drawing test was used. Before the test and during the entire testing, the probes were measured for electrodermic activity to assess the level of activation of the nervous system. The test persons were influenced, by group membership, before the start of the test, with different information about the difficulty of the upcoming task. Measurement results suggest that if we are to provide sensory tasks as challenging, then they will achieve optimal performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Scientia Movens 2018

  • ISBN

    978-80-87647-42-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    206-220

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova. Fakulta tělesné výchovy a sportu

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    27. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku