Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí legorobotů na gymnáziích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43954142" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43954142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isvk.zcu.cz/wp-content/uploads/2018/12/sbornik_isvk_2018_final.pdf" target="_blank" >https://isvk.zcu.cz/wp-content/uploads/2018/12/sbornik_isvk_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí legorobotů na gymnáziích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výukou informatiky a možnostmi podpory informatického myšlení pomocí legorobotů na gymnáziích. Zabývá se definováním informatického myšlení a podmínkami pro jeho podporu. Došlo k vysvětlení pojmu "legorobot" a k navržení jeho možností, výhod a nevýhod využití ve výuce. Na závěr byla navržena metodika pro podporu informatického myšlení pomocí legorobotů. Tato metodika byla otestována na gymnáziu v Aši a výsledky popsány v případové studii.
Název v anglickém jazyce
Teaching computer science and support of computational thinking by Lego robot at high school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with teaching of computer science and the possibility od support od computational thinking by usage od legorobots at high schools. It deals with the definition od computational thinking and the ways for its support. The paper explains the term "legorobot" and suggest its possibilities, advantages and disadvantages during computer science lessons. Finally, paper tries to make methodology. Methodology suggests ways how to support computational thinking during computer scinece lessons by legorobots. This methodology was tested at high school at Aš and the results were described in a case study.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů