Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Readiness of the Czech school environment for the implementation of the Computational thinking principle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA25037W6" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A25037W6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943" target="_blank" >https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.12" target="_blank" >10.24917/9788368020380.12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Readiness of the Czech school environment for the implementation of the Computational thinking principle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer thinking is becoming an increasingly popular topic in schools around the world and is gradually making its way into Czech education as well. Education systems recognize that understanding the fundamentals of computer science and being able to apply computational thinking is key to success in today's digital society. On the other hand, schools are dealing with the lack of qualified teachers in this direction. The aim of the article is to focus on the readiness of Czech universities to implement the principles of Computational thinking at all levels of teacher education. The article shows how Czech universities react to the change and whether all levels of teacher education correspond to this change.

  • Název v anglickém jazyce

    Readiness of the Czech school environment for the implementation of the Computational thinking principle

  • Popis výsledku anglicky

    Computer thinking is becoming an increasingly popular topic in schools around the world and is gradually making its way into Czech education as well. Education systems recognize that understanding the fundamentals of computer science and being able to apply computational thinking is key to success in today's digital society. On the other hand, schools are dealing with the lack of qualified teachers in this direction. The aim of the article is to focus on the readiness of Czech universities to implement the principles of Computational thinking at all levels of teacher education. The article shows how Czech universities react to the change and whether all levels of teacher education correspond to this change.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Developing key competences

  • ISBN

    978-83-68020-39-7

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    149-161

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly