Matematické úlohy na šachovnici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43951678" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43951678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematické úlohy na šachovnici
Popis výsledku v původním jazyce
Hru v šachy zná každý z nás včetně malých dětí a většina z nás také ovládá její pravidla alespoň na úrovni umožňující její rekreační hraní. Šachy přitom rozvíjí logické myšlení, algoritmizaci a strategické uvažování. Nejsou však jedinou činností, kterou lze na ploše šachovnice, ať už jakkoliv velké, provozovat. Dalšími možnostmi jsou kromě dámy nebo historických předchůdců šachu – šatranže a čaturangy – nejrůznější logické a matematické úkoly či rébusy. Ty jsou leckdy bez větších obtíží řešitelné již studenty středních nebo dokonce základních škol a mohou tak být zajímavou motivací k hlubšímu studiu matematiky a příbuzných oborů.
Název v anglickém jazyce
Mathematical problems on chessboard
Popis výsledku anglicky
The game of chess is known to all of us, including young children. The most of us also know its rules at least at the level that allows us to play the chess. The game develops logical thinking, algorithmization and strategic thinking. However, it is not the only activity that can be performed on the chessboard. Other activities, besides draughts (checkers) or chess predecessors chaturanga and shatranj, include various logical and mathematical tasks or rebus. These are often solvable for the students of secondary or even elementary schools and can thus be an interesting motivation for their deeper study of mathematics and related disciplines.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
12-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—