Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické úlohy na šachovnici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43951678" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43951678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické úlohy na šachovnici

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hru v šachy zná každý z nás včetně malých dětí a většina z nás také ovládá její pravidla alespoň na úrovni umožňující její rekreační hraní. Šachy přitom rozvíjí logické myšlení, algoritmizaci a strategické uvažování. Nejsou však jedinou činností, kterou lze na ploše šachovnice, ať už jakkoliv velké, provozovat. Dalšími možnostmi jsou kromě dámy nebo historických předchůdců šachu – šatranže a čaturangy – nejrůznější logické a matematické úkoly či rébusy. Ty jsou leckdy bez větších obtíží řešitelné již studenty středních nebo dokonce základních škol a mohou tak být zajímavou motivací k hlubšímu studiu matematiky a příbuzných oborů.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical problems on chessboard

  • Popis výsledku anglicky

    The game of chess is known to all of us, including young children. The most of us also know its rules at least at the level that allows us to play the chess. The game develops logical thinking, algorithmization and strategic thinking. However, it is not the only activity that can be performed on the chessboard. Other activities, besides draughts (checkers) or chess predecessors chaturanga and shatranj, include various logical and mathematical tasks or rebus. These are often solvable for the students of secondary or even elementary schools and can thus be an interesting motivation for their deeper study of mathematics and related disciplines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    12-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus