Kritická místa ve výuce přírodopisu – jejich identifikace a příčiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956207" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2019" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritická místa ve výuce přírodopisu – jejich identifikace a příčiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek rozvíjí problematiku kritických míst kurikula přírodopisu a navazuje tak na článek Vágnerové a kol. (2018), který se zabýval terminologií a metodikou výzkumu kritických míst přírodopisu pro 6. ročník základních škol. V citovaném článku byly definovány základní pojmy (kritická, klíčová a dynamická místa kurikula) a rámcově naznačen metodický postup. Navazující pojednání přináší první data z probíhajícího výzkumu, konkrétně podrobnější rozbor jednotlivých kritických míst učiva přírodopisu v 6. ročníku včetně jejich klasifikace a charakteristiky, a dále upřesňuje a doplňuje metody použité ve výzkumu. V neposlední řadě příspěvek ukazuje, jak jsou výsledky využity v přípravě materiálů a aktivit vhodných pro řešení kritických míst ve výuce samotnými učiteli.
Název v anglickém jazyce
Critical issues in biology education – identification and causes
Popis výsledku anglicky
This contribution solves point of critical issues of the biology curriculum and follows Vágnerová et al. (2018), who dealt with the terminology and methodology of research of critical issues in biology for the 6th grade of lower-secondary school. There were defined basic concepts (critical, key and dynamic points of the curriculum) and the methodological procedure was outlined in general. The following article brings the first data from the ongoing research, specifically a more detailed analysis of the individual critical issues of the biology curriculum in the 6th grade, including their classification and characteristics, and further specifies and complements the methods used in the research. Last but not least, the paper shows how the results are used in the preparation of materials and activities suitable for solving critical points in teaching by the teachers themselves
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
39-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—