Matematika v primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956870" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematika v primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Matematika má důležité postavení ve vzdělání člověka. Žák primární školy od 1. ročníku pracuje s přirozenými čísly. Je tedy třeba, aby měl vytvořenou jejich správnou představu. Přirozená čísla může žák chápat jako proces, koncept nebo procept. Učebnice, které začaly vznikat v polovině 19. století, kladly při zavádění přirozených čísel především důraz na procesuální chápání. V prvním a druhém ročníku současné základní školy proběhl se stejným vzorkem žáků experiment, jehož cílem bylo zjistit, zda žáci při enaktivní reprezentaci některých přirozených čísel prostřednitvím Cuisenairových hranolků chápou tato čísla jako proces nebo procept.
Název v anglickém jazyce
Mathematics in primary school
Popis výsledku anglicky
Mathematics plays an important role in education. Primary school pupils work with natural numbers since year one. It it therefore essential for them to already have formed a correct conception of natural numbers. Pupils can understand a natural number as a process, a concept or a procept. Schoolbooks that started emerging in mid 19th century emphasised the processual understanding when introducing natural numbers. An experiment was carried out with the same sample of pupils in their year one and year two of contemporary primary school, whose aim was to establish whether pupils understand natural numbers as a process or as a procept during the enactive representation of selected natural numbers using Cuisenaire rods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Premeny školy a učitel´ské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perpektívy
ISBN
978-80-555-2267-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
325-330
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
6. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—