Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematika v primární škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956870" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematika v primární škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematika má důležité postavení ve vzdělání člověka. Žák primární školy od 1. ročníku pracuje s přirozenými čísly. Je tedy třeba, aby měl vytvořenou jejich správnou představu. Přirozená čísla může žák chápat jako proces, koncept nebo procept. Učebnice, které začaly vznikat v polovině 19. století, kladly při zavádění přirozených čísel především důraz na procesuální chápání. V prvním a druhém ročníku současné základní školy proběhl se stejným vzorkem žáků experiment, jehož cílem bylo zjistit, zda žáci při enaktivní reprezentaci některých přirozených čísel prostřednitvím Cuisenairových hranolků chápou tato čísla jako proces nebo procept.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematics plays an important role in education. Primary school pupils work with natural numbers since year one. It it therefore essential for them to already have formed a correct conception of natural numbers. Pupils can understand a natural number as a process, a concept or a procept. Schoolbooks that started emerging in mid 19th century emphasised the processual understanding when introducing natural numbers. An experiment was carried out with the same sample of pupils in their year one and year two of contemporary primary school, whose aim was to establish whether pupils understand natural numbers as a process or as a procept during the enactive representation of selected natural numbers using Cuisenaire rods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Premeny školy a učitel´ské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perpektívy

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    325-330

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    6. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku