Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43959999" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43959999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/current_issue.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/current_issue.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.004" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá použitím 3D tiskáren a laserového plotteru na ZŠ. Diskutují se zde možnosti využití a problematika spojená se samotným využíváním těchto zařízení. Cena těchto technologií se snižuje a je tak snadněji dostupná pro základní školy. Využití zařízení nebrání ani RVP a celé je to začleněné do STEM či STEAM vzdělávání. Z pilotáže se zjistilo, že po krátkém zaškolení nedělá dětem problém vytvoření 3D objektu v základním programu pro 3D grafiku. Tyto počítačem řízené stroje nabízí tak pro ZŠ velmi dobré mezipředmětové propojení. Každý z těchto přístrojů má však svá specifika při používání, na která v příspěvku upozorňujeme.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of technical literacy by computer-controlled machines

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the use of 3D printers and laser plotter at elementary school. There are discussed possibilities of use and issues related to the actual use of these devices. The cost of these technologies is falling down, making it easier for elementary schools to afford it. RVP does not prevent to use it and a whole it is integrated into STEM or STEAM education. The piloting showed that children do not have a problem, after a short training, to create a 3D object in the basic program for 3D graphics. These computer-controlled machines offer also very good cross-curricular interconnection for elementary schools. However, each of these devices has its own specifics in use, which are highlighted in the article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    35-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus