Digitální kompetence při výuce matematiky na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969562" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969562 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://home.pf.jcu.cz/~upvm/2023/index.php/sbornik-2/" target="_blank" >https://home.pf.jcu.cz/~upvm/2023/index.php/sbornik-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální kompetence při výuce matematiky na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
První část článku se zabývá změnou v systému kurikulárních dokumentů České republiky, zejména zaváděním nové klíčové kompetence – digitální kompetence – do školních vzdělávacích programů na základní škole. Digitální kompetence ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace jsou konkretizovány na jednotlivé činnosti žáka na 1. a 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá i nastavenými nástroji a podmínkami školy pro naplňování uvedených kompetencí nejen v matematice. Druhá část článku uvádí konkrétní způsob výuky žáků 9. ročníku základní školy v tematickém okruhu Geometrie v rovině a v prostoru s využitím tradičních metod výuky a s využitím modelovacího software Thinkercad spojeného s 3D tiskem.
Název v anglickém jazyce
Digital Competence in Mathematics Teaching at Primary School
Popis výsledku anglicky
The first part of the article deals with the change in the system of curricular documents of the Czech Republic, in particular with the introduction of a new key competence - digital competence into school education programs at primary school. Digital competence in the educational field of Mathematics and its application are specified for the individual activities of the pupil in the 1st and 2nd grade of elementary school. The theoretical part also deals with the set tools and conditions of the school for the fulfillment of the mentioned competences not only in mathematics. The second part of the article presents a specific method of teaching pupils of the 9th year of elementary school in the thematic area of Geometry in a plane and in space using traditional teaching methods and using Thinkercad modeling software combined with 3D printing.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů