Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální kompetence při výuce matematiky na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969562" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://home.pf.jcu.cz/~upvm/2023/index.php/sbornik-2/" target="_blank" >https://home.pf.jcu.cz/~upvm/2023/index.php/sbornik-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální kompetence při výuce matematiky na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    První část článku se zabývá změnou v systému kurikulárních dokumentů České republiky, zejména zaváděním nové klíčové kompetence – digitální kompetence – do školních vzdělávacích programů na základní škole. Digitální kompetence ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace jsou konkretizovány na jednotlivé činnosti žáka na 1. a 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá i nastavenými nástroji a podmínkami školy pro naplňování uvedených kompetencí nejen v matematice. Druhá část článku uvádí konkrétní způsob výuky žáků 9. ročníku základní školy v tematickém okruhu Geometrie v rovině a v prostoru s využitím tradičních metod výuky a s využitím modelovacího software Thinkercad spojeného s 3D tiskem.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Competence in Mathematics Teaching at Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the article deals with the change in the system of curricular documents of the Czech Republic, in particular with the introduction of a new key competence - digital competence into school education programs at primary school. Digital competence in the educational field of Mathematics and its application are specified for the individual activities of the pupil in the 1st and 2nd grade of elementary school. The theoretical part also deals with the set tools and conditions of the school for the fulfillment of the mentioned competences not only in mathematics. The second part of the article presents a specific method of teaching pupils of the 9th year of elementary school in the thematic area of Geometry in a plane and in space using traditional teaching methods and using Thinkercad modeling software combined with 3D printing.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů