Jedna úloha z historie a digitální kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905162" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jedna úloha z historie a digitální kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek se věnuje využití tabulkového procesoru ve výuce matematiky a rozvíjením digitálních kompetencí. Článek přináší příklad využití tabulkového procesoru při řešení úlohy inspirované historií ve výuce matematiky na základní škole. Kromě poukázání na přínos představeného řešení pro efektivitu výuky matematiky je kladen důraz na roli takovéto úlohy při rozvíjení digitálních kompetencí žáků. V druhé části je prostor vyhrazen práci s tabulkovým procesorem a modifikaci úloh tak, aby jejich řešení napomáhalo rozvoji do RVP ZV nové zavedených digitálních kompetencí žáků.
Název v anglickém jazyce
One task from history and digital competence
Popis výsledku anglicky
The presented article is devoted to the use of a spreadsheet in the teaching of mathematics and the development of digital competences. The article presents an example of the use of a spreadsheet in solving a task inspired by history in the teaching of mathematics at an elementary school. In addition to pointing out the contribution of the presented solution to the effectiveness of mathematics teaching, the role of such a task in developing pupils' digital competences is emphasized. In the second part, space is reserved for working with a spreadsheet and modifying the tasks so that their solution helps the development of the newly established digital competencies of pupils into curricular documents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2022
ISBN
978-80-86843-76-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
145-150
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—