Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jedna úloha z historie a digitální kompetence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905162" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jedna úloha z historie a digitální kompetence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek se věnuje využití tabulkového procesoru ve výuce matematiky a rozvíjením digitálních kompetencí. Článek přináší příklad využití tabulkového procesoru při řešení úlohy inspirované historií ve výuce matematiky na základní škole. Kromě poukázání na přínos představeného řešení pro efektivitu výuky matematiky je kladen důraz na roli takovéto úlohy při rozvíjení digitálních kompetencí žáků. V druhé části je prostor vyhrazen práci s tabulkovým procesorem a modifikaci úloh tak, aby jejich řešení napomáhalo rozvoji do RVP ZV nové zavedených digitálních kompetencí žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    One task from history and digital competence

  • Popis výsledku anglicky

    The presented article is devoted to the use of a spreadsheet in the teaching of mathematics and the development of digital competences. The article presents an example of the use of a spreadsheet in solving a task inspired by history in the teaching of mathematics at an elementary school. In addition to pointing out the contribution of the presented solution to the effectiveness of mathematics teaching, the role of such a task in developing pupils&apos; digital competences is emphasized. In the second part, space is reserved for working with a spreadsheet and modifying the tasks so that their solution helps the development of the newly established digital competencies of pupils into curricular documents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2022

  • ISBN

    978-80-86843-76-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    145-150

  • Název nakladatele

    Vydavatelský servis

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku