Methodology of teaching the properties of a triangle using GeoGebra Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974213" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mitav.unob.cz/data/mitav2024_ISBN_543-8_e-kniha.pdf" target="_blank" >https://mitav.unob.cz/data/mitav2024_ISBN_543-8_e-kniha.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology of teaching the properties of a triangle using GeoGebra Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of the article deals with the new key competence in the stage of basic education. It records the setting of teaching in a specific primary school for the fulfilment of digital competences in the educational area of Mathematics and its applications. The practical part deals with the teaching of the triangle curriculum using dynamic mathematical software. It includes the methodology of creating individual applets in an activity that will be entered in GeoGebra Classroom. It also includes suggestions from teaching in mathematics lessons at primary school and possible evaluation of the pupil's activities.
Název v anglickém jazyce
Methodology of teaching the properties of a triangle using GeoGebra Classroom
Popis výsledku anglicky
The first part of the article deals with the new key competence in the stage of basic education. It records the setting of teaching in a specific primary school for the fulfilment of digital competences in the educational area of Mathematics and its applications. The practical part deals with the teaching of the triangle curriculum using dynamic mathematical software. It includes the methodology of creating individual applets in an activity that will be entered in GeoGebra Classroom. It also includes suggestions from teaching in mathematics lessons at primary school and possible evaluation of the pupil's activities.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů