Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960694" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.edscience.ru/jour/article/view/1900/963" target="_blank" >https://www.edscience.ru/jour/article/view/1900/963</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17853/1994-5639-2020-10-139-160" target="_blank" >10.17853/1994-5639-2020-10-139-160</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present article considers the problem of readiness of young teachers to teach children with special educational needs in countries where the introduction of inclusive education began only in the last decade. The authors describe the key concepts of the theory of formation of professional skills and competences of teachers for working in inclusive education, based on which the results of research conducted in the Czech Republic, Poland and Russia.

  • Název v anglickém jazyce

    The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    The present article considers the problem of readiness of young teachers to teach children with special educational needs in countries where the introduction of inclusive education began only in the last decade. The authors describe the key concepts of the theory of formation of professional skills and competences of teachers for working in inclusive education, based on which the results of research conducted in the Czech Republic, Poland and Russia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obrazovanie i Nauka

  • ISSN

    1994-5639

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    139-160

  • Kód UT WoS článku

    000599265800006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098760768