The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960694" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.edscience.ru/jour/article/view/1900/963" target="_blank" >https://www.edscience.ru/jour/article/view/1900/963</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17853/1994-5639-2020-10-139-160" target="_blank" >10.17853/1994-5639-2020-10-139-160</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs
Popis výsledku v původním jazyce
The present article considers the problem of readiness of young teachers to teach children with special educational needs in countries where the introduction of inclusive education began only in the last decade. The authors describe the key concepts of the theory of formation of professional skills and competences of teachers for working in inclusive education, based on which the results of research conducted in the Czech Republic, Poland and Russia.
Název v anglickém jazyce
The competences of young teachers in the education of pupils with special educational needs
Popis výsledku anglicky
The present article considers the problem of readiness of young teachers to teach children with special educational needs in countries where the introduction of inclusive education began only in the last decade. The authors describe the key concepts of the theory of formation of professional skills and competences of teachers for working in inclusive education, based on which the results of research conducted in the Czech Republic, Poland and Russia.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Obrazovanie i Nauka
ISSN
1994-5639
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
139-160
Kód UT WoS článku
000599265800006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85098760768