Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ČINNOSTI NA UŽITÍ SUDOKU VE VÝUCE MATEMATIKY NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43963540" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43963540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://file:///D:/TEMP/pechouck/Edukacia_2_2021-2.pdf" target="_blank" >http://file:///D:/TEMP/pechouck/Edukacia_2_2021-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ČINNOSTI NA UŽITÍ SUDOKU VE VÝUCE MATEMATIKY NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Logická hra SUDOKU se v průběhu let stala velmi rozšířeným fenoménem. Zejména v posledních letech, kdy se začala objevovat pravidelně nejen v tištěných periodikách, ale i na internetu, je řešení SUDOKU velmi oblíbená aktivita po celé Evropě včetně České republiky. SUDOKU se také objevuje v některých učebnicích matematiky. Pro 2., 3. a 4. ročník ZŠ jsme připravili rovinné SUDOKU a SUDOKU s tělesy, které žáci řešili graficky nebo manipulací, přičemž byla použita frontální výuka, skupinová a individuální práce. Hlavním cílem sondy bylo zjistit, jak lze SUDOKU využít ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ, které kompetence touto hrou lze rozvíjet a jak se liší práce žáků v uvedených ročnících. Na základě vyhodnocení sondy se ukázalo, že kromě kompetencí k řešení problémů a komunikativních kompetencí se dále rozvíjely kompetence k učení, sociální, personální a pracovní kompetence. Nejlépe se se zadanými úkoly vypořádali žáci 4. ročníku.

  • Název v anglickém jazyce

    ACTIVITIES USING SUDOKU IN TEACHING MATHEMATICS AT THE 1ST LEVEL OF ELEMENTARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The logical game SUDOKU has become a very widespread phenomenon during a relatively long period of its existence. Especially in recent years, when it began to appear regularly not only in printed periodicals, but also on the Internet, solving SUDOKU is a very popular activity throughout Europe, including the Czech Republic. SUDOKU also appears in some mathematics textbooks. For the 2nd, 3rd and 4th year of elementary school, we prepared planar SUDOKU and SUDOKU with solids, which the pupils solved graphically or by manipulation, while frontal teaching, group and individual work were used. The main objective was to find out how SUDOKU can be used in teaching mathematics at the 1st level of elementary school, which competencies can be developed with this game and how the work of pupils differs in these years. Based on the survey, it turned out that in addition to competencies for problem solving, communicative competences, learning competencies, social, personnel and work competencies were also developed for pupils. The pupils of the 4th year, in whom mutual cooperation was used in group work, coped best with theassigned tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukácia

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    145-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus