Výuka matematiky s podporou modelovacího software
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973021" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >https://olympiadatechniky.cz/itev/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka matematiky s podporou modelovacího software
Popis výsledku v původním jazyce
Úvodní část článku se zabývá změnou v systému kurikulárních dokumentů Českérepubliky. Důraz je kladen na novou klíčovou kompetenci – digitální. Teoretická částse zabývá nastavenými nástroji a podmínkami konkrétní školy pro naplňováníuvedených kompetencí nejen v matematice. Praktická část článku uvádí konkrétnízpůsob výuky žáků 9. ročníku základní školy v tematickém okruhu Geometrie v roviněa v prostoru s využitím tradičních metod výuky a s využitím modelovacího softwareThinkercad spojeného s 3D tiskem. Stanovené výzkumné otázky, jejich vyhodnocenía analýza dávají odpovědi nejen na efektivitu výuky s využitím digitálních zařízení, alei na způsob výuky.
Název v anglickém jazyce
Teaching mathematics with the support of modeling software
Popis výsledku anglicky
The introductory part of the article deals with the change in the system of curriculumdocuments of the Czech Republic. Emphasis is placed on a new key competence –digital. The theoretical part deals with the set tools and conditions of a particular schoolfor the fulfillment of the mentioned competences not only in mathematics. The practicalpart of the article presents a specific method of teaching pupils of the 9th year ofelementary school in the thematic circle Geometry in a plane and in space usingtraditional teaching methods and using Thinkercad modeling software associated with3D printing. The established research questions, their evaluation and analysis giveanswers not only to the effectiveness of teaching using digital devices, but also to theteaching method
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
2571-2519
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
46-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—