Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974090" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na schopnost studentů programu Učitelství technické výchovy implementovat do výuky prvky Osobnostní a sociální výchovy podle revidovaného RVP ZV. Akční výzkum zahrnoval deset modelových výukových jednotek vytvořených 22 studenty, analyzovaných z hlediska naplňování očekávaných výsledků učení z oblastí Osobnostní rozvoj, Sociální a etický rozvoj a Kariérový rozvoj. Výsledky ukázaly průměrnou míru implementace 33 %, přičemž nejefektivnější přístup byl založen na přímé aplikaci definovaných výsledků učení. Výzkum odhalil, že studenti potřebují metodickou podporu a inovaci didaktiky pro smysluplnou integraci Osobnostní a sociální výchovy do výuky. Přestože mají povědomí o problematice, efektivní aplikace vyžaduje cílený rozvoj.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of teaching with regard to the implementation of activities leading to learning outcomes

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the ability of students in the Teacher Training Program for Technical Education to integrate elements of Personal and Social Education into their teaching, based on the revised Framework Educational Program (RVP ZV). The action research involved ten model teaching units created by 22 students, analyzed for their implementation of expected learning outcomes in the areas of Personal Development, Social and Ethical Development, and Career Development. The results revealed an average implementation rate of 33 %, with the most effective approach grounded in the direct application of defined learning outcomes. The research highlighted that students require methodological support and innovation in didactics to meaningfully incorporate Personal and Social Education into their teaching. Although they demonstrate awareness of the subject, effective application demands targeted development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inovace a technologie ve vzdělávání

  • ISSN

    2571-2519

  • e-ISSN

    2571-2519

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus