Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974090" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na schopnost studentů programu Učitelství technické výchovy implementovat do výuky prvky Osobnostní a sociální výchovy podle revidovaného RVP ZV. Akční výzkum zahrnoval deset modelových výukových jednotek vytvořených 22 studenty, analyzovaných z hlediska naplňování očekávaných výsledků učení z oblastí Osobnostní rozvoj, Sociální a etický rozvoj a Kariérový rozvoj. Výsledky ukázaly průměrnou míru implementace 33 %, přičemž nejefektivnější přístup byl založen na přímé aplikaci definovaných výsledků učení. Výzkum odhalil, že studenti potřebují metodickou podporu a inovaci didaktiky pro smysluplnou integraci Osobnostní a sociální výchovy do výuky. Přestože mají povědomí o problematice, efektivní aplikace vyžaduje cílený rozvoj.
Název v anglickém jazyce
Analysis of teaching with regard to the implementation of activities leading to learning outcomes
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the ability of students in the Teacher Training Program for Technical Education to integrate elements of Personal and Social Education into their teaching, based on the revised Framework Educational Program (RVP ZV). The action research involved ten model teaching units created by 22 students, analyzed for their implementation of expected learning outcomes in the areas of Personal Development, Social and Ethical Development, and Career Development. The results revealed an average implementation rate of 33 %, with the most effective approach grounded in the direct application of defined learning outcomes. The research highlighted that students require methodological support and innovation in didactics to meaningfully incorporate Personal and Social Education into their teaching. Although they demonstrate awareness of the subject, effective application demands targeted development.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
2571-2519
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
4-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—