Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F11%3A43895714" target="_blank" >RIV/49777513:23510/11:43895714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With an increase in understanding of the importance of customer loyalty, firms are taken a more customer - centric an approach to strategy formulation and, as a result, customer life cycle and lifetime value has taken a central role in marketing strategy. These tools allows us to differentiate between customers who are more profitable than others rather than simply examining average profitability. This article presents frameworks for thinking about customer lifetime value models. This article reviews anumber of implementable LTV models that are useful for market segmentation and the allocation of marketing resources for acquisition, retention, and cross selling. LTV is one metric that that help us assess the return on marketing investment.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM

  • Popis výsledku anglicky

    With an increase in understanding of the importance of customer loyalty, firms are taken a more customer - centric an approach to strategy formulation and, as a result, customer life cycle and lifetime value has taken a central role in marketing strategy. These tools allows us to differentiate between customers who are more profitable than others rather than simply examining average profitability. This article presents frameworks for thinking about customer lifetime value models. This article reviews anumber of implementable LTV models that are useful for market segmentation and the allocation of marketing resources for acquisition, retention, and cross selling. LTV is one metric that that help us assess the return on marketing investment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New trends of business management in theory and practice in crossborder comparison

  • ISBN

    978-3-86367-007-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    65-72

  • Název nakladatele

    Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnug und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Mariánské Lázně

  • Datum konání akce

    14. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku