Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F11%3A43895714" target="_blank" >RIV/49777513:23510/11:43895714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM
Popis výsledku v původním jazyce
With an increase in understanding of the importance of customer loyalty, firms are taken a more customer - centric an approach to strategy formulation and, as a result, customer life cycle and lifetime value has taken a central role in marketing strategy. These tools allows us to differentiate between customers who are more profitable than others rather than simply examining average profitability. This article presents frameworks for thinking about customer lifetime value models. This article reviews anumber of implementable LTV models that are useful for market segmentation and the allocation of marketing resources for acquisition, retention, and cross selling. LTV is one metric that that help us assess the return on marketing investment.
Název v anglickém jazyce
Mathematical modeling of the customer lifetime value in CRM
Popis výsledku anglicky
With an increase in understanding of the importance of customer loyalty, firms are taken a more customer - centric an approach to strategy formulation and, as a result, customer life cycle and lifetime value has taken a central role in marketing strategy. These tools allows us to differentiate between customers who are more profitable than others rather than simply examining average profitability. This article presents frameworks for thinking about customer lifetime value models. This article reviews anumber of implementable LTV models that are useful for market segmentation and the allocation of marketing resources for acquisition, retention, and cross selling. LTV is one metric that that help us assess the return on marketing investment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New trends of business management in theory and practice in crossborder comparison
ISBN
978-3-86367-007-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
65-72
Název nakladatele
Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnug und Controlling m.b.H.
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
14. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—